۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۰۲۱۳۲

جزء‌خوانی قرآن در مرکز اسلامی وین

مرکز اسلامی امام علی(ع) وین، پایتخت اتریش از نخستین روز ماه رمضان محفل جزء‌خوانی قرآن برگزار کرده است.
مراسم قرائت قرآن در اتریش

به گزارش خبرگزاری رسا، هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان گروهی از مسلمانان مقیم وين و برخی شهرستان‌های اطراف هر شب دو ساعت پیش از اذان مغرب و عشا در مرکز اسلامی گرد هم می‌آیند و به قرائت یک جزء کامل قرآن با صدای حجت‌الاسلام زروندی از قاریان قرآن می‌پردازند و پس از آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد يزدی، استاد اخلاق سخنرانی می‌کند.

سپس هم‌زمان با مغرب شرعی، در صف‌های به هم فشرده نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام‌ محسن‌زاده، امام و رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین اقامه می‌شود.

برنامه‌های ويژه نونهالان و کودکان نیز در این مرکز هر روز از ساعت ۳۰ : ۱۹ تا ۳۰ : ۲۱ به وقت محلی در کتابخانه مرکز و کلاس‌های مجاور، برگزار می‌شود.

جزء‌خوانی قرآن در مرکز اسلامی وین + عکس
حجت‌الاسلام راشد يزدی، سخنران مراسم
 
همچنين هم‌زمان با ويژه‌برنامه‌های کودکان، برنامه‌های ويژه نوجوانان و جوانان با حضور حجت‌الاسلام دهنوی در سالن کتابخانه و کلاس‌های مجاور برگزار می‌شود که مورد استقبال اين گروه سنی قرار گرفته است.

اين برنامه‌ها شامل درس‌هایی از قرآن، آموزش روخوانی قرآن، نقاشی، کاردستی، حفظ سوره، تواشيح، آشنايی با پيامبران و امامان، اردو و سرگرمی، دوره آموزشی تجويد، دوره آموزشی تربيت مربی قرآن، آشنايی با تاريخ اسلام، آموزش عقايد، پرسش و پاسخ، مسابقات دينی و ديگر برنامه‌های آموزشی و تفريحی است.

جزء‌خوانی قرآن در مرکز اسلامی وین + عکس
اقامه نماز جماعت به امامت رییس مرکز

مهمانان خوان الهی در مرکز اسلامی وین پس از اقامه نماز مغرب و عشا در کنار دیگر برادران و خواهران مسلمان خود با زمزمه دعای افطار، روزه را افطار می‌کنند./۸۴۷/ب101/ف

ارسال نظرات