۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۰۲۲۱۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

قرآن جامع‌ترین کتاب برای زندگی فردی و اجتماعی انسان است

حجت الاسلام عباسی تلاوت قرآن و تدبر در مفاهیم و مضامین آن را امری ضروری و لازم دانست و گفت: باید تا می‌توانیم با قرآن و مفاهیم آن انس بگیریم و از آیات آن درس گرفته و آن را در زندگی پیاده کنیم.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه قرآن کریم و منزلت آن، گفت: قرآن کتابی کامل و جامع است که هدف آن هدایت انسان به سوی سعادت و کمال است، قدم گذاشتن انسان در مسیر قرآن او را از بلاها و مصیبت ها مصون و بیمه می کند.

وی در ادامه با اشاره به فراگیری علم مفید و سودمند، افزود: عالم زمانی علمش سودمند خواهد بود که به آن عمل کند و آن را به کار ببندد، در غیر این صورت مردم از علم او بهره نخواهند برد و هیچ سودی برای خود و جامعه نخواهد داشت.

مدیر حوزه های علمیه قزوین در ادامه تلاوت قرآن و تدبر در مفاهیم و مضامین آن را امری ضروری و لازم دانست و اظهار کرد: باید تا می‌توانیم با قرآن و مفاهیم آن انس بگیریم و از آیات آن درس گرفته و آن را در زندگی پیاده کنیم اگر در خواندن قرآن کوتاهی کنیم در قیامت قرآن نزد خداوند متعال از ما شکایت خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون حضور در نماز جمعه، ابراز کرد: خداوند متعال می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید هنگامی که برای نماز جمعه ندا داده می‌شوید به سوی آن بشتابید و کار و کسب خود را رها کنید این امر برای شما از هر تجارتی بهتر و بالاتر است .

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه انسان تنها در مواردی که علم و آگاهی دارد می‌تواند نظر خود را بیان کند، تصریح کرد: از توصیه‌های مهم رسول اکرم(ص) به جناب ابوذر این بود که ای ابوذر اگر مطلبی را نمی‌دانستی و نسبت به آن آگاهی نداشتی آن را بیان نکن چرا که ندانستن عیب و ننگ به شمار نمی‌رود.

وی در پایان گفت: همه باید تلاش کنیم در این ماه مبارک با نفس خود مبارزه کنیم و اجازه ندهیم که ما را به جاده ضلالت و گمراهی بکشاند چون شیطان نفس همواره انسان را به کارهای غیراخلاقی تشویق می‌کند و موجب می‌شود انسان از خداوند متعال دور بیفتد، از این رو بهترین راه مقابله با هواهای نفسانی پناه بردن به خداوند یگانه و مدد خواستن از او خواهد بود./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات