۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵
کد خبر: ۵۰۲۲۶۹
حجت الاسلام سرلک:

شیعه ایرانی عواطف ظریف و بالغی دارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شیعه ایرانی عواطف بالغی دارد و این مسأله را در معماری اسلامی و ایرانی خود می بینیم که نسبت به ائمه طاهرین(ع) و امامزادگان چگونه عرض ارادت می کنند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به عنایات امام رضا(ع) به انسان ها به ویژه شیعیان گفت: به گفته علمای بزرگ کسانی که به زیارت حرم امام رضا(ع) می روند دعوت شده اند.

وی افزود: این که امام رضا(ع) فرمودند هرکس من را زیارت کند سه بار پاسخ او را می دهم دعوت است، حضرت همه را دعوت می کنند اما برخی توفیق پیدا می کنند به این دعوت و عنایت لبیک می گویند و پاسخ می دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که ایران زیر پرچم و تحت عنایت امام رضا(ع) است، اظهار داشت: شیعه ایرانی عواطف بالغی دارد و این مسأله را در معماری اسلامی و ایرانی خود می بینیم که نسبت به ائمه طاهرین(ع) و امامزادگان چگونه عرض ارادت می کنند.

وی ادامه داد: بار عاطفی شیعه ایرانی را جز رأفت امام رضا(ع) نتوانسته به دوش بکشد، حضرت بار انداز روحی عواطف بلند شیعی است، شیعه وقتی امام رضا(ع) را قبول داشته باشد به حقیقت متصل شده است؛ حرم ایشان همانند خانه پدری است که انسان را آرام می کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر با بیان این که خاندان اهل بیت(ع) به همه انسان ها عنایت می کنند، ابراز داشت: شیخ بهایی طراح حرم امام رضا(ع) بود و قصد داشت که حرم را به گونه ای بسازد که افراد ناپاک نتوانند وارد حرم شوند اما امام رئوف این اجازه را ندادند، آغوش گرم حضرت برای همه باز است.

وی با اشاره به فرازهایی از مناجات ابوحمزه ثمالی عنوان کرد: در حال مناجات و محتوای دعای ابوحمزه ثمالی رنگارنگی وجود دارد که انسان مناجات کننده در حالت خوف و رجا و تحیر عاشقانه قرار می گیرد، این حال بلوغ توحید را صورت بندی می کند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: لقمان به پسر خود می گوید اگر گناه جن و انس بر دوش تو قرار دارد از خدا ناامید نشو و اگر عبادت جن و انس را انجام دادی مغرور نشو، انسان باید نسبت لطف و کرم الهی همواره امیدوار باشد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات