۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۰۲۲۹۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبرداد؛

برپایی دو نمایشگاه قرآنی ویژه ماه رمضان در قم

حسینی کاشانی با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه های قرآنی در ماه مبارک رمضان در شهر مقدس قم، گفت: مسجد مقدس جمکران و مجتمع ناشران قم دو محل برپایی نمایشگاه های قرآنی است.
حسینی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رسانه ای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درباره برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان، صبح امروز در سالن جلسات شهید آوینی این اداره برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی با بیان این که تلاش شده تا براساس سیاست ها و ظرفیت ها، چینش و چارت سازمانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در زمینه قرآن تقویت شود، گفت: مقدمات این کار انجام شده و در آینده نزدیک گروه قرآن و عترت را در زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تشکیل خواهیم داد.

وی با اشاره به گفت و گو و دیدارهایی که با مراجع تقلید، علما و مسؤولان استانی انجام شده، اظهار داشت: پنج ظرفیت جدی در این استان وجود دارد که علما و بزرگان در دیدارها بر این ظرفیت ها صحه گذاشتند؛ مؤسسات قرآنی، نشر، کتاب و چاپ، تئاتر دینی، شعر آیینی و هنرهای تجسمی به ویژه در زمینه خوشنویسی، ظرفیت بسیار بالایی در قم دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که در سال گذشته 8 هزار مجوز نشر در قم صادر شده است، افزود: بسیاری از استان ها برای امر چاپ به قم مراجعه می کنند، چرا که از نظر کیفیت و قیمت، رضایتمندی مراجعه کنندگان را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان همواره فرصتی است که برنامه های قرآنی رونق خاصی بگیرد؛ مهمترین برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برپایی نمایشگاه های قرآن است؛ برای نخستین بار در شهر مقدس قم دو نمایشگاه قرآن برپا می شود که یکی در مجتمع ناشران و دیگری در مسجد مقدس جمکران است.

حسینی کاشانی مسجد مقدس جمکران را ظرفیت خوبی دانست که مسافران و مخاطبان خاصی از سراسر کشور دارد و گفت: میان بخش های مختلف شهر مقدس قم هماهنگی شده تا بتوانیم در پنج بخش استان قم نیز نمایشگاه های قرآنی داشته باشیم، اگر چه از نظر تعداد غرفه و برنامه، محدودیت هایی خواهند داشت.

وی یادآور شد: استان قم 120 مؤسسه قرآنی دارد که 73 مؤسسه آن فعال است؛ برخی از این مؤسسه های فعال قرآنی، فرا استانی عمل کرده و آثار و ویژه برنامه هایی دارند که در سطح ملی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به یکی از ویژگی های نمایشگاه های قرآنی شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ها غرفه هایی برپا شده که آخرین مشاهدات و آثار قرآنی را به مخاطبان و بازدیدکنندگان عرضه می کند.

وی تأکید کرد: برای نخستین بار بن تخفیف خرید کتاب به نمایشگاه های قرآنی شهر مقدس قم اختصاص داده شده است و مراجعه کنندگان می توانند با حداقل 40 درصد تخفیف، کتب مورد علاقه خود را از این نمایشگاه ها تهیه کنند.

حسینی کاشانی اجرای طرح تعویض قرآن های فرسوده در نمایشگاه های قرآنی قم را از دیگر ویژگی های این نمایشگاه ها عنوان کرد و افزود: غرفه های هنری با موضوع اجرای زنده هنری، خوشنویسی، نمایش خیابانی و اجرای مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه های قرآنی شهر مقدس قم به شمار می رود.

وی با تأکید بر این که نگاه خاصی به بحث عفاف و حجاب شده و در زمینه تدبر و تفسیر قرآن کریم هم اقدامات ویژه ای انجام شده است، گفت: «اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن»شعا ر اصلی نمایشگاه های قرآن در سطح کشور است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری همایش ویژه ترجمه قرآن در قم خبرداد و ابراز داشت: این همایش به دلیل وجود خلأهای زیادی است که در این زمینه وجود دارد، 21 خرداد مصادف با شانزدهم ماه مبارک رمضان با حضور علما، مسؤولان کشوری و فعالان این عرصه برگزار می شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه دیگری با عنوان «شب شعر شاعران» با محوریت قرآن کریم در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود؛ امیدواریم بتوانیم شور و شعور قرآنی خوبی در سطح استان قم ایجاد کنیم و از سازمان ها و نهادهایی که در این زمینه فعال هستند تشکر و قدردانی می کنیم.

حسینی کاشانی در پایان خبر داد: افتتاحیه نماشگاه های قرآنی قم، شنبه 13 خرداد ساعت 22 با حضور مسؤولان استان قم در مجتمع ناشران و ساعت 22:30 در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود؛ این نمایشگاه های قرآنی از 13 تا 22 خرداد هر شب از ساعت 21:30 تا 2 بامداد برپا خواهد بود./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات