۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۰۲۴۶۲
عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان:

گناه سبب خواری و انحطاط انسان می شود

سخنران حرم رضوی گفت: گناهان سبب خواری، ذلت و انحطاط انسان می شوند تا جائیکه امامت و توحید و وحدانیت خداوند را منکر می شوند.
حجت الاسلام سیدآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان امروز11  خرداد در سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی حرم رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) گفت: گناهان اثر تخریبی بر روان و شخصیت انسان دارند.  

این سخنران حرم رضوی درادامه با بیان اینکه برخی روز قیامت و دین را تکذیب می کنند، افزود: در واقع این افراد، متجاوز، ظالم و گناهکار هستند چرا که اینها زمینه ساز کفر می شوند.  

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در واقع آنها کسانی هستند که قلب هایشان دچار گناهان است که سبب زنگار  دل شده است که به همین دلیل حق و آیات حق را نمی فهمند.

وی با بیان اینکه یک دسته از افراد کسانی هستند که از لحاظ اعتقادی مادی هستند، اظهار کرد: این افراد خدا، وحی، امامت، ولایت و قیامت را قبول ندارند و یک دسته دیگر افرادی هستند که به خدا و قیامت اعتقاد دارند اما از نظر اخلاقی و عملی به آنها پایبند نیستند.

حجت الاسلام سید آبادی افزود: این گروه از افراد مرز توجهی ندارند و دارای مهارگسیختگی در اخلاق و اعمال هستند و سرانجام این افراد مانند همان مادی گرایان می شود.

این سخنران حرم رضوی با اشاره به آیه 11 سوره حشر گفت: برخی از مفسران شیعه و سنی نقل کرده اند که این آیه به داستان عابد مستجباب الدعوه اشاره دارد که از ناحیه شیطان منحرف و کافر شد که گناه این موضوع را برایش به وجود آورد.  

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان ادامه داد: گناهان موجب خواری و ذلت و انحطاط انسان می شوند تا جائیکه امامت و توحید و وحدانیت خداوند را منکر می شوند.  

مدیر کل سابق اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درادامه افزود: این افراد به خاطر گناه به جایی می رسند که عشق و محبت اهل بیت(ع) از دلشان بیرون می رود و در وحی، نبوت و امامت اهل بیت(ع) تردید می کنند./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات