۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۰۲۴۹۹
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان:

وظیفه دولت اسلامی رفع حداقل نیازهای مستمندان در جامعه است

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به شاخصه های عدالت اجتماعی در حکومت اسلامی، گفت: این عدالت نیست که در جامعه عده ای نجومی بگیر باشند و عده ای با اندک مبلغ یارانه امورات زندگی خود را بگذرانند.
احمد حسین فلاحی

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، در رابطه با وظیفه دولت و حکومت اسلامی در قبال مستمندان و فقرا، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت اسلامی است که با دستگیری از نیازمندان، حداقل نیازهای اولیه آنان را در جامعه مرتفع سازد.

وی با اشاره به حکومت حضرت علی(ع) افزود: در دوران خلافت امیرمؤمنان(ع)، آن حضرت با شناسایی مستمندان و فقرا و دلجویی از آنان و تأمین نیازهای اولیه آنها سعی در برقراری عدالت در جامعه کردند.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به شاخصه های عدالت اجتماعی در حکومت اسلامی، تصریح  کرد: این عدالت نیست که در جامعه عده ای نجومی بگیر باشند و عده ای با اندک مبلغ یارانه امورات زندگی خود را بگذرانند.

وی در ادامه حقوق شهروندی را هدیه الهی و جزء حقوق ذاتی و فطری انسان ها دانست و یادآور شد: مفهوم حقوق شهروندی برگرفته از تعالیم اسلام است؛ این مفاهیم امروزه جهانی شده و ارزش معنوی پیدا کرده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان تفسیر حقوق شهروندی با میل شخصی و بُعد سیاسی از جانب مسؤولان و دولتمردان را فرار از واقعیت دانست و گفت: بایستی اصول قانون اساسی را به خوبی بخوانیم و به آنها جامه عمل بپوشانیم زیرا این حقوق در قانون به صراحت آمده است.

وی با اشاره متن قانون اساسی، ابراز داشت: در قانون، حقوقی بدون قید و شرط حق همه افراد جامعه شناخته می شود که بیشترین آن شامل (۱۶ اصل) مربوط به حقوق شهروندی است.

حجت الاسلام فلاحی افزود: دولت موظف است به منظور ارتقای حقوق انسانی، استقرار زمینه های رشد و تعالی و احساس امنیت فردی و اجتماعی در جامعه و تربیت نسل فعال، مسؤولیت پذیر، ایثارگر، مؤمن، رضایتمند، انضباط با روحیه تعاونی و سازگاری، اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن را طبق اصول قانون اساسی فراهم کند.

وی در پایان ابراز داشت: حقوق شهروندی حق مسلم هر عضو خانواده بشری است و هر فرد در هر مکانی که باشد و از هر رنگ، نژاد، جنس، زبان و مذهبی که باشد استحقاق برخورداری از آن را دارد. /979/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات