۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۰۲۵۱۹
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

علمای آذربایجان نقش بسزایی در آزادی و آزادگی ملت داشته اند

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم مایه خیر و برکت برای منطقه آذربایجان خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که با هدف معارفه امام جمعه جدید تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه یکی از باشکوه‌تر محافل برای برای تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی است.

وی با بیان این‌که نماز جمعه، یک عبادت ویژه‌ است که ذکر را با فکر درهم می‌آمیزد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه عبادت را با سیاست و جماعت را با ولایت گره می‎زند؛ در حقیقت جمعه نمازی است که اقتدار نظام را در وحدت مؤمنانش در روز جمعه به نمایش می‌گذارد، چراکه ارکان اقتدار نظام، وحدت و یکپارگی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر این‌که متولی اصلی نماز جمعه نائب امام زمان(عج) در دوران غیبت است، افزود: نماز جمعه تمرین وحدت دلبستگان به اسلام و ولایت است، در حقیقت نمازگزاران جمعه با حضور در این آئین عبادی سیاسی تبعیت از امام، ولایت و وحدت را به نمایش می‌گذارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه قدرت الهی در جماعت جمعه و جماعت تجلی یافته است، گفت: نماز جماعت مؤمنان را به لحاظ فکری و عقیدتی به هم نزدیک کرده و روحیه تفاهم اجتماعی، صفا و صمیمیت را توسعه می بخشد، بنابر این تقویت نهاد نماز جمعه ضرورت دارد.

وی با تأکید بر این‌که نظام ولایی با برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه نیت اجتماعی را دنبال می کند، افزود: باید به این حقیقت مهم توجه داشت که نماز عمود دین و معراج مومن بوده و جامعه با تمسکبه فرهنگ نماز از فحشا و منکرات مصون می ماند، نماز انسان را از تهاجم شیاطین حفظ و جامعه را به سمت اخلاق رهنمون می سازد.

حجت الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عنوان امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، گفت: علمای آذربایجان در طول تاریخ نقش بسزایی در آزادی و آزادگی ملت ایران داشته اند، این دیار، سرزمین ثقه الاسلام‌ها، انگجی‎ها، شبستری‎ها، کوه کمره‌ای‌ها و عرفای بسیاری است.

وی با بیان این‌که حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم مایه خیر و برکت برای منطقه آذربایجان خواهد بود، گفت: امروز در حالی این عالم وارسته به عنوان امام جمعه جدید تبریز معرفی می شود که شاهد 22 سال تلاش آیت الله شبستری در توسعه حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی اسلامی در تبریز و اسان آذربایجان شرقی بوده ایم./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات