۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۰۲۵۷۴
امام جمعه همدان:

مدافعان حرم در اوج قله رشادت و شجاعت ایستاده اند

آیت الله طه محمدی به جایگاه مدافعان حرم در جامعه اشاره کرد و گفت: مدافعان حرم کسانی هستند که برای حفظ دین و ناموس خود دست از همه لذات دنیوی کشیده و وارد معرکه جنگ شده اند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه امروز همدان با اشاره به اهمیت درک اوقات ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: ماه رمضان را باید با تمام وجود درک کرد و یکی از راه های درک ماه رمضان انس با قرآن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه باید نسبت به رعایت تقوا دقیق و حساب شده عمل کنند و باید دانست که تقوا همان قدرت بازدارنده در برابر گناه و نافرمانی است.

امام جمعه همدان با اشاره به خوشتن داری در برابر نفس اشاره کرد و افزود: تقوا همان قدرتی است که انسان را در برابر قوه نفسانیه تقویت می کند و نمی گذارد انسان به ورطه تباهی کشیده شود.

وی با بیان این که باید مفاهیی چون تقوا؛ روزه و عید فطر را برای مردم به درستی تبیین کنیم، ابراز داشت: همه افراد جامعه باید به معنا و کنه واقعی مفاهیم پی ببرند و بدانند که انسان برای رهایی از نفس نیازمند تلاش و کوشش است.

آیت الله طه محمدی در سخنان خود به جایگاه مدافعان حرم در جامعه اشاره کرد و گفت: مدافعان حرم کسانی هستند که برای حفظ دین و ناموس خود دست از همه لذات دنیوی کشیده اند و وارد معرکه جنگ شده اند.

وی با اشاره به رشادت های مدافعان حرم در جبهه حق علیه باطل، گفت: مدافعان حرم در اوج قله رشادت و شجاعت ایستاده اند و پوزه دشمنان را در منطقه به خاک مذلت مالیده اند.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: زنان باید در ماه رمضان به صورت ویژه و در ماه های دیگر نسبت به حجاب خود دقیق تر باشند و همگان بدانند که انسان روزه دار در ماه رمضان افزون بر زبان باید اعضای دیگر خود را نیز محفوظ و روزه دار بداند.

وی افزود: در شرایطی که داعش و تکفیری ها در کشورهای همسایه مستقر شده اند، امروز امنیت کشور ما در جهان مثال زدنی است، آن وقت عده ای احمق می گویند برای چه ایران در سوریه با تکفیری ها می جنگد و این به دلیل نداشتن قدرت تحلیل مسائل است./۹۷۹/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات