۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۰۲۵۸۸
امام جمعه پردیسان:

فلسفه قیام و انقلاب امام از بین بردن نفوذ امریکا در ایران بود

امام جمعه پردیسان گفت: تمام فلسفه قیام و انقلاب امام از بین بردن نفوذ امریکا در این سرزمین بود، امام به خاطر اینکه شاه عامل نفوذ آمریکا بود با او به مقابله برخاست، مبادا بعد از ۵۴ سال مواردی مانند ۲۰۳۰ تلاش‌های ایشان را از بین ببرد.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیسان قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره زنان پیامبر (ص) به توصیف شخصیت و ذات پاک حضرت خدیجه (س) در دوران جاهلیت پرداخت و او را از برترین زنان تاریخ برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی ازدواج را سنت حسنه پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و ابراز داشت: مسأله ازدواج معضل انقلاب اسلامی است، همه از کنار این مسأله بی تفاوت رد می‌شویم اما باید بدانیم که مسأله‌ای خطرناک است، ما باید سنت پیامبر را احیا کنیم، نمی‌شود اسلام را نصفه و نیمه اجرا کرد.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) درباره اهمیت زن و خانواده تصریح کرد: به زنانمان برسیم، مراقب بوی بد دهان، نظافت شخصی، خرج خانه، مهربانی با اهل خانه باشیم تا زندگی خانوادگی ما با زندگی اجتماعی ما که در صف‌های نماز جمعه حاضر می‌شویم تعادل داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه دوم، امام خمینی (ره) را دارای نفس مطمئنه دانست و در نقل معنی نفس مطمئنه از علامه طباطبایی گفت: نفس مطمئنه نفسی است که با علاقمندی و یاد پروردگارش سکونت یافته و به آنچه او راضی است رضایت می‌دهد، در نتیجه خود را بنده‌ای می‌بیند که مالک هیچ خیر و شر یا نفع و ضرری برای خود نیست؛ و نیز دنیا را یک زندگی مجازی و داشتن و نداشتن و نفع و ضرر آن را امتحانی الهی می‌داند، در نتیجه اگر غرق در نعمت الهی شود به طغیان و گسترش دادن به فساد و به علو و استکبار وادار نمی‌شود و اگر دچار فقر و فقدان شود نیز این تهیدستی و ناملایمات او را به کفر و ترک شکر وا نمی‌دارد بلکه همچنان بر عبودیت پای برجاست و از صراط مستقیم منحرف نمی‌شود.

امام جمعه پردیسان به سخنان همسر امام خمینی (ره) درباره آرامش رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و ضمن بیان شباهت‌هایی از همسر امام  و حضرت خدیجه همسر پیامبر (ص) ابراز داشت: امام خمینی (ره) در منشور روحانیت نوشت که روحانیت سپر بلای مردم است، هیچ وقت به دنبال دنیا و نجومی گرفتن نیست، دنبال ماشین‌های آخرین سیستم و خانه‌های بالای شهر نیست، با کسی مسابقه دنیایی ندارد و فقط برای خدا، اسلام و امام زمان (عج) تلاش می‌کند.

وی کاپیتالاسیون را مانند استعمار دارای معنی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: کاپیتالاسیون قانون خوبی است که برای سفرا و رئیس جمهور در کشورهای دیگر استفاده شود که ما هم از این قانون بهره می‌بریم و استعمار هم به معنای عمران و آبادانی دیگر ممالک است اما غرب منظورش از استعمار و کاپیتالاسیون این‌ها نبود که امام راحل با تمام وجود در برابر آن‌ها قیام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی دولتمردان و انقلابیون را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: تمام فلسفه قیام و انقلاب امام از بین بردن نفوذ امریکا در این سرزمین بود، امام به خاطر اینکه شاه عامل نفوذ آمریکا بود با او به مقابله برخاست، حالا مبادا بعد از 54 سال مواردی مانند حقوق شهروندی، 2030، برجام و مانند این‌ها، تمام خرمن تلاش‌های ایشان را از بین ببرد؛ بعضی می‌گویند که جنگ نباشد، از چنین افرادی باید پرسید که پس چرا امام قیام کرد؟ امام برای قطع دست تجاوزگران هم زندان و هم تبعید رفت و ما به خاطر این مسائل مرید او هستیم.

امام جمعه پردیسان تاریخ را در بحرین در حال تکرار ارزیابی کرد و گفت: امام خمینی (ره) در روزهایی مانند امروز بحرین یک انقلابی آرام بود، انقلابی‌گری به شور، هیجان، احساس و مانند این‌ها نیست، تجربه نشان داده است که این‌ها به نفع طرف مقابل است؛ با آرامش و متانت با خدا پیمان بست شهدای زیادی داد، مصطفی خمینی و مرتضی مطهری را داد.

وی آرامش امام خمینی (ره) را دارای عوامل زیادی دانست و افزود: اولین علت آرامش امام ایمان و دومین علت آرامش ایشان حضور امام خامنه‌ای در عرصه سیاسی کشور بود که به ادامه مسیر توسط ایشان امید داشتند، خمینی در چهره خامنه‌ای بروز کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی عامل دیگر آرامش امام خمینی (ره) را اعتماد ایشان به مردم انقلابی ارزیابی کرد و گفت: امام بارها گفته بود که این مردم از مردم زمان پیامبر و امیر المؤمنین بهتر هستند؛ هرچند مردم نباید مغرور شوند اما همین دو هفته پیش 41 میلیون به میدان آمدید که این تعداد هر اختلافی هم که داشته باشند همه پیرو امام هستند؛ 23 میلیون و 16 میلیون همه امام را قبول دارند، مسأله بزرگی است که 54 سال از قیام الهی امام بگذرد و همه مردم ایشان را قبول داشته باشند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به حضور مردم در ایام الله 22 بهمن و رأی‌گیری‌های متفاوت، مراسم اعتکاف، احیاء، جنگ‌های دفاع مقدس، سوریه و عراق، نقش بی بدیل مردم را در پشتیبانی از انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته ستود و اظهار داشت: یکی از دلایل آرامش امام خمینی (ره) نظام ولایت فقیه است که تا تصویب و تثبیت این نوع نظام در قانون اساسی خون دل زیادی خورد، و در آخر مطمئن شد که این نظام شکست نمی‌خورد چون ولی فقیه بالای سر این مردم است.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای منحرف کردن دولتمردان اظهار داشت: حتی اگر دولتمردان بخواهند از مسیر خارج شوند، ولایت فقیه جلوی آن‌ها می‌ایستد؛ هر که رئیس جمهور شود ما رهبر معظم انقلاب را داریم و ایشان هم امام عصر (عج) را دارد. در صورتی که نسلی از انقلاب با تمام سوابق ریزش کند، نسلی جوان دیگر بر می‌خیزد، همانطور که الان می‌بینید که بچه‌ها از پدرانشان انقلابی‌تر هستند، این رویش‌های انقلاب است و این رویش‌های انقلاب را امام با نگاه خود در نسل‌های آینده دید که کار را تمام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی با مد نظر قرار دادن افرادی که آمریکا را بزرگ می‌پندارند ابراز داشت: بعضی می‌ترسند که جنگ و گرانی و تحریم به وجود بیاید، این در حالی است که دشمن به عراق، افغانستان و ترکیه می‌آید ولی به ایران کاری ندارند؛ ضعف آن‌ها در سخنان رئیس جمهورشان در انتخابات خطاب به رقیب خود مشهود بود؛ این دشمن ضعیف است و به زودی از بین می‌رود و همه این‌ها که در حاشیه خلیج فارس به آن‌ها دل بسته‌اند یک به یک پشیمان خواهند شد./836/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات