۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۰۲۶۸۰
آیت الله طه محمدی:

عدم ولایت پذیری افراد به علمداری در فتنه می انجامد

امام جمعه همدان گفت: در انقلاب اسلامی نیز در اوایل افرادی حضور داشتند که از نزدیکان امام و انقلابیان درجه یک بودند اما حال درگیر فتنه و از علمداران فتنه شده اند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان صبح امروز در آرامگاه شیخ الرییس بوعلی سینا، بیان داشت: در حدیثی از امام حسن عسکری(ع) روایت شده است که ایشان فرمودند: شیعیان ما در آینده درباره امام زمان(عج) خود دچار اختلافات و گرفتاری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی شیعه باشد و 11 امام را قبول داشته باشد اما منکر حضرت حجت شود مانند آن است که منکر پیامبر اسلام و به طبع آن منکر همه 124 هزار پیامبر شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ائمه همانند یک حلقه همه به هم متصل هستند، گفت: اطاعت کردن از آخرین حجت به همان اندازه مهم است که اطاعت از دیگر ائمه اهمیت دارد.

آیت الله طه محمدی در ادامه افزود: حجت خداوند همیشه حاضر و حی است و زمین خدا یک لحظه از وجود حجت خالی نمی ماند، که اگر در غیر این صورت بود عالم به هم می ریخت و این آرامش از برکت وجود حجت خداوند است.

وی با اشاره به اینکه عاقبت به خیری بالاترین دعا است؛ گفت: امام موسی کاظم(ع) در مدتی که در زندان بودند فردی را مأمور دریافت وجوهات از مردم کرده بودند، پس از شهادت حضرت، طبق دستور ایشان باید تمامی آن ها را تحویل حجت بعدی می داد اما وسوسه شیطان سبب شد تا حجت بعدی را انکار کند و این انکار به منزله انکار تمامی ائمه و پیامبران بود که پس از مرگش تا قیامت به فرموده امام رضا(ع) دچار عذاب الهی شد.

امام جمعه همدان گفت: در انقلاب اسلامی نیز در اوایل افرادی حضور داشتند که از نزدیکان امام و انقلابیان درجه یک بودند اما حال درگیر فتنه و از علمداران فتنه شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان درباره اشراف امام زمان(ع) به عالم هستی، گفت: همانطور که اگر گردویی را بالا و پایین کنیم تمامی ابعاد آن را به خوبی می بینیم، حجت خداوند نیز تمام دنیا را آنطور می بیند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات