۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۲۷۰۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

انسان نباید دعاهای خود را تنها به امور مادی و دنیوی محدود کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انسان نباید دعاهای خود را تنها به امور مادی و دنیوی محدود کند، گفت: درخواست‌های ما از خداوند متعال باید از نظر میزان ارزش و محتوا بسیار والا و ارزشمند باشد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به تفسیر آیه هفتاد و هفت سوره فرقان، گفت: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید ای رسول ما به مردم بگو اگر دعا و خواست شما نباشد خداوند به شما نگاهی نمی‌کند و اهمیتی به شما نمی‌دهد، این آیه در حقیقت تعیین کننده انسانیت و ارزش انسان‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به در خواست نیاز انسان از خداوند متعال، افزود: انسان در هر حالتی نیازمند خداوند متعال است و باید درخواست و اظهار نیاز خود را نسبت به خداوند در قالب دعا بیان کند، زیرا در این صورت لطف و رحمت خداوند نسبت به انسان شکل و صورت دیگری پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه هدف از خلقت انسان را بندگی خداوند متعال دانست و اظهار کرد: خداوند انسان را برای پرستش و بندگی خود خلق کرده است تنها برای کسب رزق و روزی نیافریده است از این رو هدف ما نباید تنها بدست آوردن رزق دنیوی باشد چون خداوند خود روزی دهنده بندگان است و رازق بودن از صفات باری تعالی است.

دعای انسان باید از ارزش و محتوای بالایی برخوردار باشد

وی در ادامه با بیان اینکه انسان نباید دعاهای خود را تنها به امور مادی و دنیوی محدود کند، ابراز کرد: درخواست‌های ما از خداوند متعال باید از نظر میزان ارزش و محتوا بسیار والا و ارزشمند باشد و تنها درخواست‌های دنیوی نباشد.

نماینده ولی فقه در قزوین در ادامه اضافه کرد: ابعاد نیازهای مادی و دنیوی بسیار نامتناهی است و انسان را اشباع نخواهد کرد، بنابراین شایسته است دعاها و درخواست های ما بیشتر رنگ و بوی معنوی و غیرمادی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به استجابت دعا در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: دعا کردن در هر زمانی بسیار مطلوب و پسندیده است اما در برخی از ایام و اوقات به دعا کردن به طور مکرر توصیه و سفارش شده است.

این مفسر قرآن کریم در ادامه با اشاره به بهترین ماه‌های سال برای دعا کردن، ابراز کرد: یکی از مناسب‌ترین ماه‌ها برای اجابت دعا ماه مبارک رمضان است که چون در این ماه درهای رحمت و مغفرت خداوند به روی بندگان گشوده شده است دعا به هدف استجابت نزدیک‌تر است.

وی در پایان گفت: اگر کسی در دعا کردن و طلب درخواست از خداوند متعال کبر و بخل بورزد و خود را بی‌نیاز از ذات الهی ببیند به شدت مورد خشم و تهدید خدا قرار می‌گیرد چون همه مردم در پیشگاه خداوند متعال نیازمند و فقیر مطلق هستند و تنها خداوند بی‌نیاز مطلق است که همواره مورد ستایش و حمد است./873/۲۰۲/ب2




 

ارسال نظرات