۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۰۲۷۲۱
در حرم مطهر رضوی؛

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام ابوترابی فرد برگزار شد

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری، امت حزب‌الله مشهد و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در صحن آزادی بارگاه منور رضوی برگزار شد.
مجلس ابوترابی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هفدهمین سالروز درگذشت سید آزادگان؛ حجت‌الاسلام‌ مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد مراسم بزرگداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم به همت اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی و با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری، امت حزب‌الله مشهد و به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در صحن آزادی بارگاه منور رضوی برگزار شد.

در این مراسم با اجرای برنامه‌هایی چون قرائت قرآن و فاتحه، مداحی و ذکر توسل به اهل‌بیت(ع) یاد و خاطره حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی؛ آزاده سرافراز جنگ تحمیلی که دوازدهم خرداد ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حرم مطهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در اثر سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفت، گرامی داشته شد.

روایتگری علیرضا دلبریان جانباز و راوی دوران دفاع مقدس از خاطرات حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی در دوران اسارت از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

گفتنی است؛ مرحوم ابوترابی یکی از روحانیان مبارز و انقلابی بود که با آغاز نهضت امام خمینی(ره) وارد جریانات سیاسی و مبارزاتی شد و همواره در صحنه‌های مختلف مبارزه از جمله هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال داشت.

این عالم ربانی در سال 1369 بعد از 10 سال اسارت همراه خیل آزادگان سرافراز به میهمن اسلامی بازگشت و پس از آن مسؤولیت خطیر نماینده ولی فقیه در امور آزادگان را بر عهده گرفت./203/859/ب1

ارسال نظرات