۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۰۲۷۵۲
آیت‌الله سعیدی:

تاریخ انقلاب نباید تحریف شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که امام خمینی(ره) به پشتوانه حضور مردم انقلاب را به پیروزی رساند، تأکید کرد که تاریخ انقلاب نباید تحریف شود.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با محمد خامه‌یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم  ۱۴ خردادماه را یادآور خاطرات دلاوری امام راحل توصیف و اظهار کرد: امت اسلامی ایران به توصیف خود امام راحل از نعماتی بود که رهبر کبیر انقلاب با پشتوانه آن توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند این در حالی است که چنین انقلاب ماندگاری در تاریخ اسلام ثبت‌نشده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عدم تمسک امت‌ها به ریسمان حقیقی ولایت را دلیل عدم موفقیت اقامه ارزش‌ها و احیای امر الهی در طول تاریخ دانست و عنوان داشت: ائمه اطهار (ع) بر جوامع مختلف امامت داشتند و امامان انس و جن بودند نه فقط امام انسان‌ها، به همین علت نباید تصور شود که حرکت ائمه اطهار (ع) به علت در اختیار نداشتن حکومت و همراهی نکردن مردم تعطیل بوده است.

امام‌جمعه قم از مردم ورامین به‌عنوان پیشگامان حرکت ۱۵ خرداد یادکرد و گفت:‌ اقامه نماز و دین مبین اسلام به برکت خون‌های مردمی احیاشده است که به ریسمان ولایت‌فقیه چنگ زده‌اند بر این اساس امروز همه مؤمنان بر سر سفره این برکات میهمان بوده و از نعمت‌های آن بهر می‌برند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه به بررسی تطبیقی جایگاه امام خمینی (ره) برمدار برخی از روایات می‌توانیم  پرداخت و ابراز داشت: امت غیور اسلام همواره از  معمار کبیر انقلاب در عرصه‌های و صحنه‌های گوناگون انقلاب پشتیبانی و حمایت کردند.

وی ادامه داد: مردم هم‌عصر امام علی (ع) با سکوت معنادار خود فاجعه بزرگی را به تاریخ اسلام تحمیل کرده‌اند و در عصر حاضر همچنان شاهد آثار مخرب این سکوت در جوامع انسانی هستیم.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر صیانت از تاریخ انقلاب گفت: تاریخ انقلاب نباید تحریف شود، باید از همه افرادی که در عرصه پیروزی انقلاب حرکت کردند تقدیر کنیم این در حالی است که این تقدیر مانع از صیانت از تاریخ انقلاب نباشد چراکه  گفته می‌شود زمان دستگیری امام خمینی (ره) قیام در شهری دیگری آغاز شد درحالی‌که در ابتدای آن روز مردم قم در خیابان‌ها قیام کرده و برخی نیز به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه قم قیام و سجود نماز را اذکاری توصیف کرد که بر همه افعال مؤمن  تأثیر مستقیم دارد، اظهار داشت:  اقامه نماز نباید سیاسی شود، هرچند گرایش‌های سیاسی محترم است اما نباید در این حوزه دخیل شود./۸۳۷/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات