۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
کد خبر: ۵۰۲۸۷۳

بهره‌مندی ۸۰۰۰ دانش‌آموز مشهدی از جشن روزه اولی‌ها در حرم امام رضا

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: ۸ هزار دانش آموز مشهدی از جشن روزه اولی‌ها در حرم امام رضا(ع) بهره‌مند شدند.
جشن اولی ها

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده از بهره‌مندی ۸۰۰۰ دانش‌آموز مشهدی از جشن روزه اولی‌ها در حرم امام رضا(ع) خبر داد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته هشت جشن روزه اولی‌ها ویژه دختران 9 ساله و پسران 15 ساله، تحت عنوان میهمانی آسمانی برگزار شد که در آن بیش از 8 هزار دانش آموز مشهدی حضور یافتند، ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم تشویق، آشنایی و انس هر چه بیشتر نوجوانان با مسائل و احکام روزه بود تا در فضایی شاد و خاطره انگیزه آغاز روزه‌داری خود را جشن بگیرند.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: این جشن‌ها در قالب 6 مراسم ویژه دختران در روزهای 31 اردیبهشت و اول و چهارم خرداد با حضور 6 هزار و 800 نفر و دو مراسم ویژه پسران با حضور 1400 نفر در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر رضوی و رواق حضرت زهرا (س) برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم دختران و پسران به همراه خانواده‌های خود شرکت کردند و از برنامه‌های جنگ شادی، مسابقه دیجیتالی، تواشیح و سخنرانی با موضوعات تربیتی، تغذیه و رسانه بهره‌مند شدند.

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: در این مراسم حجج اسلام زراعتی، دوستی و کرامتی‌نیا آداب و احکام روزه‌داری را در قالب قصه، نمایش و سوالات دیجیتالی برای کودکان بیان کردند. در ادامه نیز گروه سرود و تواشیح شمیم انتظار به اجرای برنامه پرداختند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه بیشتر نوجوانان روزه اولی این مراسم از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد بودند، افزود: این نوجوانان اولین افطار خود را میهمان حرم مطهر امام رضا(ع) بودند.

وی در پایان تصریح کرد: همزمان با برگزاری جشن روزه اولی‌ها نشست تخصصی «میهمان آسمانی» ویژه والدین کودکان نیز در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد./۱۰۲/۸۵۹/ب۱

ارسال نظرات