۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۰۲۹۰۸
با اتمام رسیدگی به نتایج آزمون کتبی صورت گرفت؛

آغاز آزمون مصاحبه علمی از داوطلبان ورود به حوزه علمیه زنجان

با اتمام رسیدگی به نتایج آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه زنجان و با مشخص شدن نتایج و نفرات حائز رتبه های برتر برای ورود به حوزه علمیه، بخش دیگر پروسه ورود یعنی مصاحبه علمی از داوطلبان حوزه های علمیه استان زنجان آغاز شد.
مصاحبه ورودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اتمام رسیدگی به نتایج آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه زنجان که اردیبهشت مال سال جاری صورت گرفت و با مشخص شدن نتایج و نفرات حائز رتبه های برتر برای ورود به حوزه علمیه، بخش دیگر پروسه ورود یعنی مصاحبه علمی از داوطلبان حوزه های علمیه استان زنجان آغاز شد.

بنابر این گزارش؛ به گفته مسؤولان مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در مصاحبه با خبرگزاری رسا، تعداد شرکت کنندگان در آزمون ورودی حوزه علمیه زنجان برای سال تحصیلی 97-96 بیش از 700 نفر بود که از بین آنها تعداد 280 نفر موفق به کسب نمرات لازم برای ورود به حوزه علمیه زنجان شدند که از روز گذشته آزمون مصاحبه علمی از آنها نیز آغاز شده است.

استرس و اضطراب ناشی از امتحان و آزمون برای کسانی که آن را تجربه کرده اند، یک امر طبیعی می باشد، از همین رو استرس و هیجان ورود به حوزه از یک طرف و نگرانی از عدم قبولی در مصاحبه علمی از یک طرف از جمله عواملی است که داوطلبان را نگران کرده و این تشویش و اضطراب را به راحتی می توان در چهره داوطلبان ورود به حوزه که در سالن انتظار آغاز مصاحبه علمی شان حضور دارند، به وضوح مشاهده کرد.

بنابر گفته مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، کلیه پذیرفته شدگان اولیه ورود به حوزه علمیه باید برای طی مرحله آزمون مصاحبه علمی به مرکز مدیریت استان مراجعه کرده و در آن محل این مرحله را بگذارنند؛ چرا که در شهرستان ها امکان چنین آزمونی نیست؛ اما با توجه به این که تعداد بیش از 70 نفر از پذیرفته شدگان از شهرستان قیدار هستند، به زودی اکیپی از مرکز مدیریت استان برای مصاحبه علمی به این شهرستان اعزام می شوند.

گفتنی است؛ نتیجه مصاحبه علمی یک ماه پس از تاریخ تخذ آن مشخص شده و داوطلبان می توانند برای اطلاع از وضعیت پایانی آزمون خود، با مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تماس بگیرند./۲۰۳/۹۴۹/ب۱

ارسال نظرات