۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۰۲۹۵۷
معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام:

اهداف قیام ۱۵ خرداد به نسل جوان انتقال داده شود

معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام با بیان این که اهداف قیام ۱۵ خرداد به نسل جوان انتقال داده شود، گفت: قیام ۱۵ خرداد به عنوان یک جنبش و حرکت مردمی و ماندگار در اذهان است.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اظهار داشت: قیام 15 خرداد سال 1342 راهپیمایی و تجمع مردم برخی از شهرها به ویژه قم بود که در اعتراض به دستگیری معمار بزرگ انقلاب شکل گرفت. قیام 15 خرداد به عنوان یک جنبش و حرکت مردمی و ماندگار در اذهان است.

وی افزود: دستگیری امام خمینی نیز به خاطر سخنرانیهای ایشان علیه نظام شاهنشاهی محمدرضا پهلوی بود که امام در این سخنرانی حکومت محمدرضا و خاندان پهلوی را به حکومت یزید تشبیه کرده بود. این سخنرانی موجبات خشم محمدرضا شاه پهلوی را فراهم آورد که منجر به دستگیری حضرت امام شد. مردم نیز برای دفاع از رهبری به خیابانها ریختند و تجمع کردند و قیام 15 خرداد را رقم زدند.

حجت الاسلام تقوایی به بیان اینکه قیام 15 خرداد یادآور حماسه مردمی است که می خواستند ریشه ظلم و ستم را از بین ببرند، گفت: مردم با قیام 15 خرداد نشان دادند که می خواهند حکومت اسلامی در جامعه برقرار شود. قیام 15 خرداد حرکتی از سوی مردم بود که به هدف براندازی نظام سلطنتی و رژیم شاه شکل گرفت.

وی ادامه داد: شعارهایی که مردم در 15 خرداد سر می دادند شعارهای اسلامی و مذهبی بود و مردم در دفاع از رهبری و اسلام قیام کردند.

معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام عنوان کرد: امام خمینی قیام 15 خرداد را روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان معرفی می کنند. قیام 15 خرداد روز بزرگداشت ارزشهای انسانی در طول تاریخ است و چهره مزدورانه شاه و خاندان پهلوی را افشا کرد. بعد از قیام 15 خرداد طرد قدرت های بیگانه در ایران مورد توجه قرار گرفت و این قیام نقطه آغاز نهضت بازگشت به خویشتن در کشور ایران است.

این مدرس حوزه به اشاره به ارزش قیام ۱۵ خرداد نزد امام راحل خاطرنشان کرد: امام روز 15 خرداد را همانند عاشورای حسینی، روز عزای عمومی ملت مظلوم اعلام کردند.

وی افزود: قیام 15 خرداد با انگیزه اجرای قوانین اسلام در همه حوزه ها، مبارزه با صهیونیسم، دفاع از احکام اسلام و قرآن و حفاظت از استقلال کشور و جلوگیری از نفوذ فرقه بهائیت بود.

حجت الاسلام تقوایی در پایان ابراز کرد: به فرموده امام راحل قیام 15 خرداد از خاطره ها محو نخواهد شد و باید سالروز آن را همیشه زنده نگه داشت و وظیفه ما این است که این قیام را بیش از پیش زنده نگه داریم و در معرفی آن برای تقویت روحیه انقلابی و اسلامی جوانان دریغ نکنیم./۳۰۳/۸۷۹/ب۱

ارسال نظرات