۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۰۲۹۹۴
دبیرکل مجلس علمای هند:

کشتار مسلمانان از سوی آل‌سعود در ماه رمضان تاسف‌آور است

امام جمعه شهر لکنهو هند، کشتار مسلمانان العوامیه عربستان و همچنین ملت یمن به دست آل سعود به ویژه در ماه مبارک رمضان را محکوم کرد.
کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند سرکوب مردم العوامیه عربستان و کشتار مردم یمن به دست نیروھای سعودی را به شدت محکوم کرد.

وی با بیان این که در آیات و روایات محبت دنیا امری مذموم شمردہ شدہ است، تاکید کرد: محبت دنیا عامل فراموشی انسان از آخرت است. امام علی(ع) می فرمایند که دنیا را باید وسیله رسیدن به آخرت قرار داد.

حجت الاسلام نقوی افزود: انسان ھا تا زمانی که به ارزش انسانی خود پایبند باشند «احسن خلقت» را حفظ کردہ اند و زمانی که به معصیت الھی و جنبه حیوانی خود گرایش پیدا کنند از حیوانات ھم پست تر هستند.

وی در تشریح لفظ زھد و رھبانیت از نگاہ اسلام، زھد را عملی نیک و رھبانیت را عمل مذموم بیان کرد و ابراز داشت: رھبانیت ترک لذات دنیوی است اما زھد استفادہ صحیح از حلال و ترک محرمات به شمار می آید.

امام جمعه شھر لکھنو ھند با بیان این که ماہ رمضان ماہ ضیافت الھی است، گفت: میزبانی خداوند با میزبانی انسان ھا متفاوت است، در مھمانی انسان ھا انواع غذاھا و لذات دنیوی تدارک دیدہ می شود اما در مھمانی خدا به تقویت روح توجه شدہ است.

وی سران عربستان را در این ماہ مبارک به معنویت و حفظ حرم ماہ ضیافت الھی دعوت کرد و ادامه داد: کشتار مسلمانان یمن و العوامیه به دست آل سعود تاسف آور است.

حجت الاسلام نقوی در بخش پایانی سخنان خود، سکوت رسانه ھا و مجامع جھانی در برابر جنایت ھای آل سعود را به شدت محکوم کرد./988/ب۹۰۲/د

 

اشھد نقوی
ارسال نظرات