۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۰۳۰۵۶
امام جمعه رفسنجان:

قیام ۱۵ خرداد بخشی از هویت انقلابی ایران اسلامی است

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: قیام ۱۵ خرداد بخشی از هویت انقلابی ما است که باید از آرمان ها و دستاوردهایش با دل و جان حفظ و حراست کنیم.
۱۵ خرداد

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با گرامیداشت روز 15 خرداد، اظهار کرد: 15 خرداد در تاریخ ایران اسلامی یک روز تأثیرگذار و به یاد ماندنی است که باید آن را پاس داشت و در جهت آرمان‌ها و دستاوردهایش که به فرموده امام راحل «هدیه‌هایی از عالم غیب ربوبی بود» را با جان و دل حفظ و حراست کرد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) توانست با استفاده از ضعف‌ ها و قوت‌ های همه نهضت ‌ها و قیام‌ های قبل از خود و ترکیب ماهرانه سیاست و دیانت نهضتی را آغاز کند که سرانجامش نابودی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی ایران بود، بنابراین 15 خرداد بخشی از هویت انقلابی ما است که باید حفظ شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد جرقه پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: این روز نماد مقاومت و بصیرت مردم ایران و روز آغاز نهضت اسلامی مردم ایران است و این قیام سرنوشت ساز قیامی خودجوش و دارای ماهیتی اسلامی بود.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: این روز با ورود مردم به صحنه مبارزه به قیام 15 خرداد شهرت یافت که از این واقعه به عنوان نقطه آغاز و علنی شدن نهضت انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) یاد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در روز 15 خرداد سال 1342 عده ای از مردم ورامین با حرکتی انقلابی برای لبیک گفتن به ندای امام خمینی(ره) و دفاع از ولایت با پوشیدن کفن به سمت تهران حرکت کردند و جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: قیام مردم ورامین نخستین حرکت در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بود به گونه ای که این قیام مبدأ انقلاب اسلامی به شمار می آید و این قیام سرنوشت ‌ساز قیامی خود جوش بود که مردم ملت ایران آن را با همراهی امام خمینی (ره) پدید آوردند.

حجت الاسلام رمضانی پور افزود: قیام 15 خرداد بزرگداشت ارزش های انسانی در طول تاریخ است و پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت شاهنشاهی مرهون قیام 15 خرداد است، از این رو این قیام به خواست و اراده خود مردم صورت گرفت و خون های ریخته شده هدیه ملتی آگاه و متعهد به انقلاب و صیانت از ارزش های اسلامی بود./۹۷۰۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات