۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۰۳۱۰۳

دیدار نخست وزیر عراق با علمای شیعه و سنی در بغداد

نخست وزیر عراق در دیدار با علمای اهل تسنن و شیعیان بر مبارزه با افراط گرایی و افکار تروریستی تاکید کرد.
علمای اهل تسنن و شیعیان عراق علمای اهل تسنن و شیعیان عراق علمای اهل تسنن و شیعیان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی نخست وزیر عراق به مناسبت ماه مبارک رمضان با جمعی از علمای اهل تسنن و شیعه در بغداد دیدار و گفت‎وگو کرد.

حیدر العبادی در این دیدار با اشاره به پیروزی‎های اخیر رزمندگان در عملیات آزادسازی غرب استان موصل، گفت: ملت عراق برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر متحد شدند و امیدواریم که این اتحاد برای حفظ دستاوردهای بدست آمده، ادامه داشته باشد.

وی افزود: مبلغان و خطیبان نقش تاثیرگذاری در توجیه مردم نسبت به خطر افراط گرایی و افکار تروریستی دارند.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه اسلام از تروریست‎ها مبراست، تصریح کرد: اقدامات جریان‎های تروریستی در مخدوش کردن چهره اسلام به شدت ما را اندوهگین می‎کند.

وی ادامه داد: ما هیچ گاه از مجاهدان و رزمندگان نخواستیم که در خارج از مرزهای عراق به مبارزه با دشمنان بپردازند زیرا خواهان ناامن سازی کشورهای دیگر نیستیم و قانون چنین اجازه ای را به ما نمی‎دهد.

حیدر العبادی تاکید کرد: ملت عراق آماده هر گونه همکاری با کشورهای مختلف در جهت مبارزه با تروریسم است. مبارزه نظامی با تروریسم در عراق به پایان رسیده و فقط تهدید امنیتی و فکری آن‎ها باقی مانده است.

در پایان این دیدار علمای اهل تسنن و شیعیان به امامت یکی از علمای شیعه عراقی به نشانه وحدت نماز جماعت خواندند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات