۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۰۳۱۲۳
استاد حوزه علمیه خواهران:

حضرت خدیجه نمادی از شعائر الهی است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه نخستین کسی که حضرت رسول(ص) را تصدیق کرد، حضرت خدیجه(س) بود، بر حفظ جایگاه و سیره این بانوی بزرگوار به عنوان نمادی از شعائر الهی تأکید کرد.
حضرت خدیجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در مراسم سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) که در رواق حضرت خدیجه(س) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن کریم میان کسانی که در ایمان به پیامبر(ص) سبقت گرفته اند و کسانی که بعدها اسلام را پذیرفته اند تفاوت وجود دارد، گفت: حضرت خدیجه(س) نخستین کسی است که در زمانی که همه حضرت رسول(ص) را انکار می کردند به ایشان ایمان آورده و ایشان را تصدیق کردند.

وی افزود: بر همین اساس این بانوی بزرگوار مصداق آیه «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ» هستند زیرا در این زمان تنها کسی به رسالت حضرت رسول(ص) ایمان آورد حضرت خدیجه(س) بودند و مابقی مشرک به دین خدا و رسولش بودند.

استاد حوره علیمه خواهران تصریح کرد: حضرت رسول(ص) در مورد جایگاه حضرت خدیجه(س) می فرمایند«در زمانی که از حمایت خویشان محروم بودم و و همه به من کفر می روزیدند، حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین بانو مرا تصدیق کرد، به من ایمان آورد و با مال خود مرا بی نیاز کرد».

خانم مؤمنی حبیب آبادی با بیان اینکه عده ای در راستای تحریف شخصیت بزرگان اسلام از جمله ابوطالب(ع)، عبدالمطب(ع) و حضرت خدیجه(س) بیان می کنند که این بزرگواران بت پرست بوده اند، گفت: این سخن درست نیست بلکه مردم باید بدانند که این سه بزرگوار از ابتدا یکتا پرست و حنیف بوده و به خدای یگانه ایمان داشته و هرگز مشرک نبوده اند زیرا اگر خدای ناکرده سابقه شرک در این بزرگواران وجود داشت، خداوند فرزندانی مانند حضرت رسول(ص)، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به ایشان هدیه نمی کرد.

خانم مؤمنی حبیب آبادی با تأکید براینکه در عصر جاهلیت که زنان و مردان مشغول شهوت رانی بودند، حضرت خدیجه(س) لقب طاهره داشتند و عفیف و پاک ترین زن در میان عرب جاهلی بودند، ادامه داد: با وجود اینکه تمام قریش خواستگار این بانو بودند ولی ایشان به دلیل راست گفتاری و درست کرداری حضرت رسول(ص) را به عنوان همسر خود برگزیدند.

وی با اشاره به القاب حضرت خدیجه(س) گفت: القاب حضرت خدیجه (س) زیاد است به گونه ای که ایشان را به علت یتیم نوازی و حمایت از نابینایان، مادر یتیمان و نابینایان می شناختند و ام الائمه و ام الزهرا (س) از دیگر القاب این بانوی مکرمه است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) در جمال و زیبایی، عفت و بی نیازی بر دیگران همسران پیامبر(ص) سرآمد بودند، افزود: حضرت رسول(ص) همواره سعی می کردند که جایگاه این بانوی بزرگوار را حفظ کنند به گونه ای که همواره می فرمودند، که خدیجه سرور زنان من است و بانوی مانند ایشان دیگر در زندگی نیامده و نخواهد آمد.

خانم مؤمنی حبیب آبادی ادامه داد: توجه حضرت رسول(ص) به حضرت خدیجه (س) به حدی بود که بعد از رحلت این بانوی بزرگوار حضرت رسول(ص) همواره دوستان این بانو را اکرام کرده و همواره آنها را مورد لطف و مرحمت خود قرار می دادند.

وی با تأکید براینکه در طول تاریخ سعی شد که نام حضرت خدیجه (س) و حضرت رسول(ص) در جامعه اسلامی محو شود، گفت: برای نمونه معاویه خانه حضرت خدیجه (س) را ویران کرد و آن را تبدیل به مسجد کرد؛ اما اهل بیت(ع) سعی کردند که با انتساب خود به حضرت خدیجه(س) و نامگذاری فرزندانشان به نام این بانوی بزرگوار مانند پیامبر(ص) از جایگاه این بانوی مکرمه حفظ و حراست کنند و ما نیز به عنوان پیروان این بزرگوران و محبان اهل بیت(ع) وظیفه داریم که با معرفی جهانی شخصیت حضرت خدیجه(س) نهضت ایشان را به تمامی آزادگان دنیا معرفی کرده و شخصیت حضرت خدیجه(س) و دخت گرامیشان را در ابعاد جهانی به مردم دنیا معرفی کینم تا زنان با الگوی های برجسته آشنا شده و فریب رنگ و لعاب زنان هالیوود را نخورده و اجازه ندهند که کرامت و شأن انسانی آنها به رایگان مورد تارج قرار گیرد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات