۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۰۳۱۷۱
آیت الله اشرفی شاهرودی:

سبک زندگی غربی زندگی انسان را به سوی زوال سوق می دهد

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: قوانین اجتماعی زندگی غربی سبب زوال زندگی انسان ها شده و امروز نتایج آن به روشنی محسوس است.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه نور که در محل شبستان میلانی مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد، گفت: دین مقدس اسلام اساس نیاز های انسان را می داند و به همین منظور قوانینی برای زندگی انسان مقرر نموده تا او را به سعادت دنیوی و اخروی برساند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: والاترین عنصرى كه در موجودیت هر جامعه دخالت اساسى دارد، فرهنگ و سبک زندگی آن جامعه است و زندگی زمانی در مسیر صحیح قرار دارد که شامل مجموعه ای از مکارم اخلاقی باشد.

وی با بیان این که سبک زندگی غربی تفاوت فاحشی با سبک زندگی اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: در قوانین اجتماعی زندگی غربی که سبب زوال زندگی انسان ها شده و امروز نتایج آن به روشنی محسوس است، در باب ازدواج و احترام به همسر و پدر مادر، شرایطی از قبیل ارتباط های نامشروع و بی اخلاقی های خانوادگی و بی برنامه بودن انسان از سنین کودکی مطرح است؛ در حالی که در دین مبین اسلام قوانینی در این زمینه وجود دارد که با عینیت جامعه و با تکامل انسان پیوند خورده است.

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: دین مبین اسلام برای لحظه به لحظه زندگی انسان از سنین کودکی گرفته تا بلوغ برنامه دارد و حتی در رابطه با رفتار و محبت به همسر و احترام به پدر و مادر آموزه هایی بیان کرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: جایگاه زن در اسلام عزیز و مکرمه است و باید او را احترام کرد و هنگامی که به دنیای مادری پای نهاد باید این احترام چندین برابر شود، درباره رابطه با پدر و مادر نیز در اسلام سفارش شده است که حتی به مقدار ناچیز هم در قبال آن ها بی مهری صورت نگیرد و انسان هر چه می تواند بال های تواضع و فروتنی خود را در برابر آن ها بگستراند.

وی در پایان با ابراز تأسف از عدم رعایت دستورات و آموزه های اسلامی از سوی کسانی که در ظاهر مسلمان هستند، تصریح کرد: متإسفانه برخی از مسلمانان فقط اسم اسلام را یدک می کشند؛ در حالی که به فرموده امام صادق(ع) ما باید زینت اهل بیت(ع) باشیم./820/۲۰۲۲

ارسال نظرات