۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۰۳۱۷۵
حجت الاسلام سیدآبادی:

حضرت خدیجه در راه ایفای نقش پیامبر بسیار مؤثر بود

سخنران حرم رضوی گفت: هیچکس مثل حضرت خدیجه(س) در طول تاریخ در راه ایفای نقش پیامبر(ص) مؤثر نبود که همه آبرو و حیثیت خودش را برای پیشرفت رسالت همسرش به کار گرفت.
حجت الاسلام سیدآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، سخنران حرم رضوی امروز 15 خرداد در سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی حرم رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع(با تأکید بر نعمات الهی، گفت: مهم ترین نعمت هایی که خداوند به انسان داده است ولایت، امامت و رسالت است.

 این سخنران حرم رضوی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، افزود: خداوند به دلیل نعمت های رسالت، وحی، امامت و ولایت بر انسان منت گذاشته است و از طرفی عقل هم داده است که در راستای آن با وحی کامل می شود چرا که انسان منهای عقل و وحی مانند چهارپایان است. 

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: خداوند عقل و وحی داده است که انسان در سایه آن راه کمال و انسانیت را به دست آورد.

حجت الاسلام سید آبادی در ادامه با بیان دیگر نعمات الهی، افزود: امنیت از جمله دیگر نعمات است که اگر از سوی بندگان نادیده گرفته شود این نعمت از انسانها گرفته می شود و دچار ناامنی می شوند.  

این سخنران حرم رضوی در ادامه با اشاره به حوادث منطقه خاورمیانه، گفت: در این دنیای پرآشوب که جریان های تکفیری در منطقه خاورمیانه سبب آن شده اند در کشور ما امنیت وجود دارد در حالی که بسیاری قدر این امنیت را نمی دانند و از این موضوع بی خبر هستند که امنیت به آسانی به دست نمی آید.

وی در ادامه با بیان اینکه سلامتی از دیگر نعمت های الهی است که خداوند به انسان عطا کرده است، تصریح کرد: سعه روزی و وسعت آن از دیگر مصادیق نعمت های خداوند است که اگر انسان دچار فقر شود زندگی برایش تلخ می شود.

حجت الاسلام سیدآبادی در ادامه افزود: انیس موافق از دیگر نعمات خداوند است که شامل زوج، فرزند و دوست خوب می شود و آسایش نیز نتیجه چهار نعمت دیگر است  که انسان می تواند زندگی خوبی داشته باشد.      

حجت الاسلام سیدآبادی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به فضائل حضرت خدیجه(س)، گفت: این بانو همه هستی خودش را در راه اسلام و حاکمیت الهی خرج کرد.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: هیچکس مثل حضرت خدیجه(س) در طول تاریخ در راه ایفای نقش پیامبر(ص) نقش نداشت که همه آبرو و حیثیت خودش را برای پیشرفت رسالت همسرش به کار گرفت.

 این سخنران حرم رضوی تصریح کرد: خدیجه(س) بانویی بود که پیامبر(ص) کنار او احساس آرامش می کرد و در واقع او انیسی موافق بود./934/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات