۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۰۳۱۸۱
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی تأکید کرد؛

لزوم بهره گیری مبلغان از فضای مجازی برای تبلیغ اسلام و ولایت

استاد درس خارج حوزه علمیه قم وظیفه اصلی حوزه های علمیه را تبلیغ ولایت امیرمؤمنان علی(ع) عنوان کرد و گفت: تبلیغ حوزه های علمیه یک کلمه و آن ولایت مولا امیرمؤمنان علی(ع) است.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در دهمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم، آخرین آیات سوره مبارکه بقره «آمن الرسول بما انزل الیه من ربه و المؤمنون» را به عنوان یکی از آیات مهدویت نام برد و گفت: ائمه طاهرین(ع) پیش از هر مخلوقی، خلق شدند و به خدای متعال ایمان آوردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار با بیان این که اسلام بر پنج پایه و اصول اولیه پایه گذاری شده است، اظهار داشت: پایه های اسلام شامل نماز، روزه، زکات، حج و ولایت است؛ نباید به راحتی از کنار مسأله ولایت بگذریم چرا که قبل از خلقت همه مخلوقات، ارواح اهل بیت(ع) خلق شدند.

وی ادامه داد: تا روز قیامت بر همه مردم واجب است که اعلام ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) را داشته باشند و آن را به همه مردم و نسل های بعدی ابلاغ کنند؛ حوزه های علمیه آن طور که باید و شاید عمل نکرده اند اگر چه امروزه صدای اسلام به نقاط بسیاری از جهان رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی تصریح کرد: تبلیغ حوزه های علمیه یک کلمه و آن ولایت مولا امیرمؤمنان علی(ع) است؛ کسانی که رسالات الهی را تبلیغ می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر ولایت حضرت علی(ع) را تبلیغ نکنند، به وظیفه خود عمل نکرده اند.

وی با تأکید بر بهره گیری از فضای مجازی در تبلیغ اسلام، افزود: بسیاری از طلاب و مبلغان و حتی غیر مبلغان، امروزه از طریق فضای مجازی به وظایف تبلیغی خود عمل می کنند و استفاده خوبی از این فضا می برند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی درباره معراج رسول اکرم(ص)، گفت: زمانی که رسول خدا(ص) به معراج رفته بودند، خداوند به ایشان فرمودند، زمانی که می خواستی به اینجا بیایی کسی را به عنوان خلیفه خود قرار دادی؟ رسول اکرم(ص) فرمودند بله بهترین آن ها را به عنوان جانشین خود قرار دادم؛ خدای متعال فرمودند آیا او علی بن ابی طالب(ع) است؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند بله ای پروردگار من.

وی بیان داشت: خدای متعال در حدیثی قدسی می فرمایند، ای محمد(ص)، ولایت شما و اهل بیت(ع) را بر تمام مخلوقات در زمین و آسمان و حتی جامدات عرضه کردم و هر کس که شما را انکار کند، از کافران است؛ اگر کسی مرا به قدری عبادت کند که مثل مشک خشک شده شود، اما ولایت شما را قبول نداشته باشد، من هرگز آن ها را نمی پذیرم و عبادات آن ها هیچ ارزشی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی ابراز کرد: همه این احادیث را علمای سنی هم در کتب مختلف نقل کرده اند و با توجه به این احادیث و روایات، حجت بر همه تمام شده است.

وی افزود: عالمی سنی در کتاب «فرائض السبطین» در روایتی نقل می کند که حضرت محمد(ص) حجت های الهی را در شب معراج در سمت راست عرش الهی در حال نماز دیدند و اسامی آن ها را یک به یک عنوان می کند، در حالی که حضرت مهدی(عج) در وسط اهل بیت(ع) ایستاده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به روایتی از کتاب منتخب الاثر اشاره کرد و گفت: حضرت موسی(ع) در حال مناجات با خدای متعال در کوه تور بود و مشاهده کرد که همه سنگ، کوه، درخت و هر جامدی در حال گفتن ذکر است و همه ذکر پیامبر اکرم(ص) و یاد اهل بیت(ع) را ذکر می کنند.

وی ادامه داد: حضرت موسی(ع) از خدای متعال پرسید، مگر مقام آن ها نزد تو چیست که همه جامدات ذکر آن ها را می گویند؟ خداوند پاسخ داد من آن ها را خلق کردم قبل از تمام نورها و آن ها را در مخزن مقدس خود قرار دادم؛ آن ها در باغ های مشیت و اراده من می گردند و نسیم جبروت من را می شنوند و ملکوت الهی را مشاهده می کنند، تا زمانی که من بخواهم این انوار پاک را به دنیا بفرستم تا مردم از آن ها استفاده کنند؛ ای موسی(ع) اگر می خواهی به جایی برسی، تمسک کن به نام آن ها و حضرت موسی(ع) نیز در یکی از مشکلات خود به اسامی اهل بیت(ع) تمسک پیدا کردند و مشکلشان حل شد./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات