۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۰۳۲۱۰
آیت‌الله میرباقری:

سبک زندگی انسان منتظر هرگز در طرح دشمن استحاله نمی‌شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سبک زندگی منتظر در دوران غیبت باید براساس انتظار تنظیم شود، گفت: سبک زندگی انتظار به معنای عدم استحاله شدن در طرح دشمن است.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدمهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری دوشنبه شب در مسجد ارگ تهران، گفت: خداوند در عالم هستی یک برنامه و طرح بسیار بزرگی دارد که محور این طرح وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) هستند.

وی افزود: این طرح در قرآن برای حضرت بیان شده است و آنها باید این برنامه الهی را در عالم عملی کنند که یک مرحله آن مربوط به قبل از ظهور و مراحل بعدی اختصاص به بعد از ظهور دارد.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه همه انسان‌ها وظیفه دارند که وارد این طرح شوند و در مقابل این طرح اولیای طاغوت و شیطان قرار دارند، ابراز کرد: شیطان نیز برای گمراه ساختن انسان برنامه دارد اما برنامه و طرح او در برابر برنامه الهی و اراده حضرت حق ضعیف است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه انسان باید در طرح الهی باید همراه با معصوم باشد، ابراز کرد: آغاز معیت انسان با معصوم از جانب قلب است، اگر قلب انسان تسلیم امام نباشد هرگز نمی‌تواند در این طرح مشارکت داشته باشد؛ امام زمان(عج) حق و نور الهی است که عالم به واسطه ایشان روشن می‌شود.

وی افزود: همه فتنه‌ها به واسطه ایشان جمع می‌شود، همه انوار الهی که در وجود پیامبران قرار داشت همه یکجا در وجود مقدس امام زمان(عج) به تمام خواهد رسید.

آیت‌الله میرباقری در تبیین اینکه انتظار افضل اعمال است، گفت: انتظار عملی همانند دیگر اعمال نیست چرا که انتظار ذکر است، ذکر باید همه زندگی انسان را در بر بگیرد، انتظار یک رویکرد به زندگی است بر همین اساس باید همه ابعاد زندگی انسان انتظار باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح انتظار، عنوان کرد: شیعیان در دوران غیبت باید سبک زنگیشان را براساس انتظار تنظیم کنند، سبک زندگی انتظار یعنی عدم استحاله شدن در طرح دشمنان، بنابراین انسان منتظر باید از دشمن تبری تام بجوید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های ائمه اطهار(ع) رفع نیازهای مردم است و در مقابل یکی از کارهای دشمنان نیز اصلاح نیازهای انسان متناسب با دستگاه توسعه است تا بتوانند انسانها را آن گونه که خود می‌خواهند مدیریت کنند. اولین رکن انتظار آن است که منتظران اجازه ندهند دشمنان سبک زندگی، افکار و اندیشه آنان را دشت خوش تغییر قرار دهند.

آیت‌الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: درگیری همه جانبه با دشمن از دیگر نشانه‌های انسان منتظر است انسان منتظر در مسیر درگیری سازندگی هم دارد و همه این امور را با تبعیت از ولایت انجام می‌دهد./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات