۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۰۳۳۵۱
سخنران حرم حضرت معصومه:

صدقه غرامت نیست، عامل قرب الی الله است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان بیش از هر چیز به پرداخت صداقه و انفاق دعوت شده است، گفت: صدقه غرامت نیست، عامل قرب الی الله است.
صدقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن یکی از مهم ترین خواسته های خود را از مؤمنان دادن صدقه و انفاق مال عنوان می کند، گفت: زمانی که آیات مربوط به دادن صدقه و پرداخت انفاق و خمس و زکات نازل شد مسلمان و تازه مسلمانان نسبت به این آیه دو واکنش نشان دادند.

وی افزود: عده ای که ایمان داشتند بدون تعلل به این دستور خداوند عمل کرده و با دادن خمس و زکات و صدقه مال خود را پاک و حلال کرده و زمینه برکت در رزق و پاکی نفوس و ارواح خود را فراهم کردند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: اما دسته دوم که ایمان نداشتند از پرداخت خمس و زکات امتناع کرده و آن را غرامت و ضرر می دانستند که خداوند در پاسخ به این گروه آیاتی را نازل کرد که صدقه و خمس عامل پاکی مال و نفوس است و بزرگترین پیروزی و موفقیت برای مؤمن انفاق مال و پرداخت خمس و زکات است.

خانم زنجانی ادامه داد: براساس آیات قرآن کریم پرداخت خمس و زکات سبب رشد و تعالی جامعه می شود و مردم باید از امام خود سپاسگزار باشد که با دریافت خمس و زکات مال و نفوس آنها را حلال می کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از مردان نسبت به پرداخت خمس و زکات اموال خود یا انفاق به دیگران بی توجه هستند، گفت: بانوان باید این موضوع را به همسران خود یادآروی کنند که مالی که خمس و زکات آن پرداخت نشده حلال نبوده و مالی که پاک نباشد برای مؤمنان قابل استفاده نیست.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: اگر انسان می خواهد مهمان خانه ای شود و می داند که در آن خانه خمس و زکات اموال داده نمی شود باید در مصرف غذا احتیاط کند و اگر یقین داشته باشد که آن غذا از مالی است که خمس و زکات آن داده نشده مصرف آن جایز نیست.

وی یادآور شد: اگر می خواهیم فرزندانی صالح داشته باشیم باید از مصرف مال شبهه ناک پرهیز کنیم و خمس و زکات خود را به موقع پرداخت کنیم تا به آن فتح و پیروزی بزرگ که خداوند در قرآن کریم فرموده است دست یابیم./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات