۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۰۳۳۸۳
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

ضمانت‌های لازم برای برگزاری حج امن و باعزت از سعودی‌ها دریافت شده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ضمانت‌های لازم از سعودی‌ها برای برگزاری باعزت فریضه حج دریافت شده است.
حجت الاسلام قاضی عسگر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر با اشاره به حادثه تلخ حج سال 94 و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجدالحرام و منا، اظهار داشت: موضوع شهدای مسجد الحرام و منا باعث شد که برخلاف سنت الهی و تلاش‌های ما، فریضه حج در سال گذشته تعطیل شود.

وی افزود: در سال گذشته ضمانت‌های لازم از طرف سعودی‌ها را دریافت نکرده بودیم و به همین دلیل در سال گذشته شاهد عدم اعزام به حج از کشور بودیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اعلام این خبر که ضمانت‌های لازم برای برگزاری حج تمتع با عزت و امن در قالب تفاهم نامه‌ای با وزیر حج عربستان به امضاء رسیده است، افزود: چنانچه باز هم یک درصد احتمال خطر می‌دادیم مانع از سفر زائران و هموطنان ایرانی به حج می‌شدیم‌.

قاضی عسگر از ثبت‌نام بیش از 70 هزار نفر از هموطنان در حج تمتع سال‌جاری و تکمیل سهمیه ثبت‌نام برخی از استان‌ها از جمله استان اردبیل خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که تا چند روز آینده سهمیه کشور که 80 هزار نفر است تکمیل شود.

بنا به گفته مدیر کل حج و زیارت استان اردبیل بر اساس سهمیه اختصاص یافته، 765 نفر از هم استانی‌های اردبیلی برای حج تمتع سال‌جاری ثبت نام کردند و این سفر معنوی در قالب 6 کاروان و با 19عوامل اجرایی انجام خواهد شد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات