۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۰۳۴۱۶
استادحوزه علمیه نجف:

اقتدار و عظمت جهان تشیع مرهون امام راحل است

استاد حوزه علمیه نجف اقتدار و عظمت امروز جهان تشیع را مرهون امام راحل دانست و گفت: امام راحل نه تنها تراز ایران را در سطح جهانی افزایش داد بلکه موجب عظمت و اقتدار تشیع در سطح جهانی شد.
آیت الله محقق بهشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید مجتبی محقق بهشتی، استاد حوزه علمیه نجف اشرف امروز در جمع اعضای بنیاد علمی فرهنگی حیات با بیان اینکه امام راحل یک شخصیت بی نظیر در دنیای معاصر بود، گفت: امام راحل شخصیت خودساخته ای بود که سراسر زندگی ایشان نور ایمان الهی متبلور بود.

وی افزود: در ایام تبعید امام راحل در عراق توفیق خدمت به ایشان را داشتم و این را از عنایت خداوند متعال نسبت به خودم می دانم.

استاد حوزه علمیه نجف با بیان این مطلب که امام راحل غیر از خداوند از هیچ کس واهمه نداشت، خاطرنشان کرد: شناخت و بصیرت سیاسی امام خمینی در کنار مراتب بالای علمی و فقهی ایشان در حوزه علمیه نجف اشرف سبب شد که بسیاری از شخصیت ها به ایشان نگاه خاص و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که صدام در پی اختلاف با رژیم شاه تصمیم به اخراج ایرانی های مقیم این کشور گرفت، امام راحل در دیدار استاندار آن زمان کربلا با وی به گونه ای اقتدار آمیز برخورد کرد و نسبت به عواقب رفتار دولت عراق با ملت ایران به وی هشدار داد و این درحالی بود که امام راحل در تبعید به سر می برد.

آیت الله محقق بهشتی یکی از ویژگی های برجسته امام راحل را نظم و برنامه ریزی ایشان دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل راحل گوهری یگانه در تاریخ  بود که انصافا قدردان این نعمت بزرگ نبودیم و متاسفانه ابعاد شخصیتی ایشان برای جامعه امروز ما مغفول مانده است.

وی اقتدار و عظمت جهان تشیع را مرهون امام راحل دانست و تاکید کرد: امام راحل نه تنها تراز ایران را در سطح جهانی افزایش داد بلکه سبب عظمت و اقتدار تشیع و عالم اسلام شد.

استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به تاکید امام راحل نسبت به دنیاطلبی، گفت: امام راحل دنیاگرایی را منشا همه فتنه ها، خطاها و انحراف ها به ویژه برای مسؤولان می دانست.

آیت الله محقق بهشتی رهبر معظم انقلاب را ادامه دهنده خط امام بیان کرد و اظهار داشت: امنیت ایران مرهون ولایت فقیه است و مردم ایران بایدقدردان این نعمت بزرگ در کشور باشند.

وی ادامه داد: به رغم همه تهدیدهای آمریکا علیه ایران، در میان گزینه های روی میز این کشور حتی باد خالی هم وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه نجف با بیان این که در صورت وحدت و تبعیت کامل مردم ایران از ولایت فقیه دشمنان جرات رویایی با این ملت بزرگ را ندارند، تصریح کرد: آمریکایی ها جرات رویارویی با ملت شهادت طلب و ولایی ایران را ندارند و در صورت مقاومت و عدم عقب نشینی از مواضع اصولی بر اساس وعده الهی پیروزی نزدیک خواهد بود.

وی افزود: گزینه روی میز نظام جمهوری اسلامی مردم انقلابی این کشور است و آمریکایی ها از این گزینه وحشت دارند

آیت الله محقق بهشتی با اشاره به پیوند عمیق میان مردم و ولایت، تاکید کرد: حضور 11 میلیونی مردم ایران در تشییع جنازه امام راحل یک رکورد تاریخی است که یک ششم مردم یک کشور جنازه رهبر فقید خود را اینگونه مشایعت کنند.

وی ادامه داد: ملت ایران بارها توسط دشمنان آزموده شده است و تا زمانی که مردم تحت فرامین رهبری ایستادگی و مقاومت کنند، امدادهای الهی مانند شکست کودنای نوژه، واقعه طبس و پیروزی در جنگ تحمیلی شامل مردم ایران می شود./1313/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات