۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۴۶۵
مدير حوزه علميه كاشان:

پدران و مادران موفق داراي محبوبيت و مقبوليت هستند

مدير حوزه علميه كاشان گفت: پدران و مادران موفق داراي محبوبيت و مقبوليت هستند و دوران آغاز زندگي قبل از بچه دار شدن دوران تثبيت آنها است.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام منصور فرجي سه شنبه شب در چهارمين برنامه شب شيدايي كه در مجموعه رفاهي تفريحي شهروند كاشان برگزار شد به معيارهاي ازدواج موفق اشاره كرد و گفت: هيچ انساني کامل نيست و با ازدواج  مرد که نماد قدرت است و زن که نشانه مهر و عاطفه، به کمال مي رسند.

وي با اشاره به اينكه همسر به معني اين است که دو نفر به لحاظ فکري و نظري با يكديگر يکسان باشند، گفت: شايسته است که هم مرد و هم زن،  همسري كه همفکر خودشان باشد را انتخاب كنند، در غير اين صورت فرزندان اين خانواده دچار تضاد مي شوند.

مدير حوزه علميه کاشان با اشاره به اينكه پدران و مادران موفق داراي محبوبيت و مقبوليت هستند و دوران آغاز زندگي قبل از بچه دار شدن دوران تثبيت آنها است، اظهار داشت: متأسفامه بسياري از زن ها و شوهرها با وجود داشتن چندين فرزند به دليل اينكه اختلاف نظرهاي جزئي و كوچك، نتوانسته اند زندگي موفقي داشتته باشند.

حجت الاسلام فرجي ادامه داد: اگر والدين محبوبيت و مقبوليت نداشته باشند فرزندان دچار تضادهاي رفتاري و اخلاقي مي شوند، از اين رو، اين دو رکن اساسي بايد در زندگي هاي مشترک مورد توجه قرار گيرد.

به گفته وي، خانواده هاي متعالي، متعادل، متزلزل و متلاشي چهار نوع خانواده اي هستند که در جامعه وجود دارند.

وي آرامش، مودت و رحمت را از دستاوردهاي ازدواج موفق دانست و يادآور شد: مودت نعمتي به مراتب فراتر از محبت است، چرا که محبت در مرحله اظهار متوقف و ساكن مي شود، اما مودت به صورت عملي و عيني ظهور و بروز دارد.

مدير حوزه علميه كاشان در ادامه با تأكيد بر اينكه ازدواج امانتداري است، عنوان كرد: همسري را كه براي زندگي خود از خانواده اي انتخاب مي‌كنيم در حقيقت اين همسر ماحصل زحمت چندين دهه پدر و مادري است كه از اين مرحله به بعد مسؤوليت نگهداري از عصاره زندگي اين پدر و مادر بر عهده او است.

حجت الاسلام فرجي همچنين همسر را داراي جايگاه و مرتبه اي فراتر از امانتي از سوي خداوند متعال دانست و اظهار داشت: زن در مرحله نخست انسان و بنده خدا است كه بايد در حفظ اين امانت الهي اهتمام ويژه اي داشته باشيم.

شایان ذكر است، ويژ برنامه شبهاي شيدايي 2، ويژه شبهاي ماه مبارك رمضان است كه به همت مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، هر شب از ساعت 23  در مجموعه رفاهي تفريحي شهروند، جنب پارك آيت الله مدني كاشان با حضور و استقبال خانواده هاي كاشاني برگزار مي‌شود./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات