۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۰۳۵۲۲
به همراه جمعی از مسؤولان و اساتید حوزه؛

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با امام جمعه تبریز دیدار کرد

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی به همراه جمعی از معاونان و اساتید مدارس علمیه استان با امام جمعه جدید تبریز دیدار و گفت و گو کردند.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امروز حجت الاسلام‌ والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی به همراه جمعی از معاونان و اساتید مدارس علمیه استان با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی  و امام جمعه تبریز دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این دیدار با اشاره به جایگاه حوزه علمیه آذربایجان شرقی به ویژه حوزه علمیه تبریز، اظهار داشت: حوزه علمیه استان روز به روز در حال پیشرفت و ارتقای سطح علمی است که امید است این حرکت با توان بیشتری تداوم یابد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه تبریز از جایگاه ویژه و ارزشمند تاریخی برخوردار است به طوری که شاهد پرورش علمای برجسته در این حوزه علمیه بوده ایم، گفت: حوزه های علمیه استان به ویژه تبریز از دیرباز مهد پرورش علما و نخبگان بسیاری بوده است که برکات آن امروز برای همگان مشخص است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر تقویت هر چه بیشتر حوزه های علمیه استان و ارتقای سطح علمی و کیفی این حوزه علمیه، گفت: تلاش ما رسیدگی و تقویت مدارس علمیه استان است و این یکی از اولویت های مهم ما است تا طلاب و علمای عالم و مهذب را تحویل استان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیرحوزه علمیه استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به امامت جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برای وی آرزوی موفقیت و توفیق در این جایگاه کرد.

مدیر استانی حوزه علمیه با اشاره به استقبال پرشور جوانان برای حضور در حوزه علمیه استان جهت تحصیل معارف دینی، گفت: این استقبال هر ساله رو به افزایش است به طوری که حوزه علمیه استان ظرفیت پذیرش این میزان استقبال جوانان را ندارد.

وی با بیان اینکه وجود چنین جوانان مستعد و مهذبی جای شکر و امید دارد، تصریح کرد: لازم است ظرفیت لازم برای بهره گیری از این جوانان انقلابی، ولایتمدار و مستعد در استان فراهم شود؛ استان آذربایجان شرقی دارای استعدادهای برتر برای تحصیل در حوزه علمیه است./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات