۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۰۳۵۲۴
با حضور نیروهای امنیتی؛

عملیات تروریستی پایان یافت/ آرامش به تهران بازگشت

در دو حادثه تروریستی که افراد مسلح به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) داشتند، ۱۲ نفر شهید و ۴۲ نفر هم مجروح شدند و هم اینک عملیات تروریستی در تهران پایان یافته است.
مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز پس از دو ساعت از آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و حدود ساعت 11 ظهر، افراد مسلح به ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی تیراندازی کردند که طبق آخرین اخبار گزارش شده 12 نفر در این حادثه تروریستی شهید و 42 نفر مجروح شدند.

این گزارش حاکی است، همزمان با این حمله تروریستی، افرادی نیز در حرم امام خمینی(ره) اقدام به تیراندازی کردند که آمار مجروحان این حادثه نیز حدود 4 نفر گزارش شده که یک نفر هم در این حادثه به شهادت رسیده است.

یک منبع آگاه در حرم مطهر امام (ره ) اعلام کرد: تروریست ها از درب غربی وارد حرم شدند و بر اثر این درگیری یکی از تروریست های انتحاری خود را منفجر کرد. یکی از مهاجمان نیز به دست نیروهای انتظامی کشته و یک زن مهاجم هم که زخمی شده بود، بازداشت شد.

این منبع آگاه اعلام کرد: تاکنون 4 نفر از زائران زخمی شده اند و یکی از نیروهای خدماتی حرم مطهر هم به شهادت رسیده است.

با خروج آخرین مهاجم از حرم مطهر و وارد شدن او به بلوار علامه، درگیری به بیرون حرم مطهر کشیده شده و نیروهای امنیتی در تعقیب مهاجم تروریست هستند.

پایان درگیری در حرم امام(ره) و بازگشت آرامش

پس از حضور نیروهای امنیتی در محل حادثه حرم امام خمینی(ره)، درگیری در حرم مطهر امام (ره) پایان یافت و هم اکنون آرامش و امنیت کامل در محل برقرار است و نماز جماعت ظهر و عصر نیز در حرم برپا شد و زائران در این محل به زیارت می پردازند.

حمله افراد مسلح به ساختمان اداری مجلس

این گزارش می افزاید، در گوشه دیگری از تهران، افراد مسلح به ساختمان اداری مجلس حمله کردند و با تیراندازی شماری از هموطنان را مجروح و به شهادت رساندند.

این گزارش حاکی است، پیش از ظهر امروز چهار فرد ناشناس که حامل سلاح کلاشینکف و کلت بودند، با ورود به راهروی مجلس، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شدند و به سمت آنان شلیک کردند و خود را به دفتر نمایندگان استان تهران واقع در طبقه هفتم مجلس رساندند.

گفته می شود آنها تلاش داشتند خود را به صحن علنی مجلس برسانند اما با مقاومت نیروهای امنیتی و درگیری با مهاجمان، افراد مسلح موفق به ورود به صن علنی مجلس نشدند.

پس از این حادثه تروریستی از خروج نمایندگان از صحن مجلس نیز جلوگیری شد و درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شد و جلسه علنی مجلس ادامه یافت.

نمایندگان در کمال آرامش به طرح مباحث و موضوعات اعلام شده پرداختند و پس از ساعتی که پزشکیان ریاست مجلس را برعهده داشت، علی لاریجانی بلافاصله خود را در اوج درگیری ها به مجلس رساند و ریاست مجلس را برعهده گرفت.

در پی حادثه تیراندازی در مجلس شورای اسلامی هم اکنون تدابیر امنیتی در اطراف مجلس وجود دارد و ماموران پلیس راهور خیابان ضلع جنوبی مجلس (علامه شریف رضی) مسدود کرده اند و از تردد هرگونه وسیله نقلیه جلوگیری می کنند.

یکی از ضاربان حادثه تیراندازی مجلس دستگیر شد

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد و گفت:  در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

حضور دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه یکی از معاونان خود در محل حادثه تیراندازی در مجلس حضور یافت.

وزیر بهداشت نیز از مجروحان تیراندازی صبح امروز در مجلس عیادت کرد.

یکی از نماینده مردم تهران در مجلس نیز از گروگان‌گیری در این حادثه خبر داد و تاکید کرد که آماری که درباره تعداد گروگان‌ها و شهدای این حادثه منتشر می شود، غیر رسمی است.

اخبار ضد و نقیض مورد تایید نیست

مهدی کیایی، مدیر کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی هرگونه اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره حوادث تیراندازی امروز در مجلس منتشر می‌شود را مورد تایید ندانست.

وی گفت: تدابیر امنیتی در مجلس حاکم و همه چیز تحت کنترل است و هیچ کدام از اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره این حادثه منتشر می‌کنند، مورد تایید نیست و اخبار رسمی متعاقبا اعلام خواهد شد.

حضور فرمانده سپاه در مجلس

سردار سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه برای بررسی این حادثه تروریستی، در مجلس حاضر شد و  در بدو ورود گفت: اوضاع تحت کنترل است و افراد می‌توانند با آرامش از مجلس خارج شوند.

تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند

علی لاریجانی در پایان جلسه علنی امروز مجلس (17 خرداد) با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در مجلس، گفت: امروز چند نفر از تروریست‌های بزدل به ساختمانی در مجلس نفوذ کردند که با آنها برخورد جدی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ پس از وقوع این حادثه، نمایندگان با آرامش کار خود را ادامه دادند و از نمایندگان بابت این رفتار، آن ها کمال تشکر را دارم.  این اقدام یک مسئله جزئی است، اما نشان می‌دهد تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند. به ویژه در ایران که یک قطب فعال و مؤثر در مبارزه با تروریست‌ است و آنها در صددند تا خدشه وارد کنند و قطعا نیروهای امنیتی با آنها برخورد جدی خواهد داشت.

پایان عملیات تروریستی

برپایه این گزارش، عملیات تروریستی با ورود نیروهای ویژه سپاه و هلاکت عوامل تروریستی به پایان رسید و 4 فرد مسلح تروریستی نیز به هلاکت رسیدند.

در حال حاضر ماموران امنیتی مجلس در حال پاکسازی کامل و چک و خنثی ساختمان مجلس هستند./917/ 102/ص

 

ارسال نظرات