۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۰۳۶۱۴
مدیر حوزه علمیه قزوین:

منافقان در هر زمانی مانع تحقق اهداف حکومت‌ها هستند

حجت الاسلام عباسی گفت: منافقان در صدر اسلام مانع تحقق اهداف حکومت اسلامی می‌شدند از این رو در انقلاب اسلامی هم شرایط به این صورت بود که منافقین در جایگاه‌های مختلفی از نظام نفوذ کرده بودند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین عصر امروز در نشست اخلاقی کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین که در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد، با اشاره به ویژگی منافقان، گفت: منافقان کسانی هستند که با نظام اسلامی و راه شهدا مخالفت می‌کنند آنان همواره درصدد براندازی نظام جمهوری هستند و تا به امروز به راه‌های مختلفی متوسل شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به گفتار امام راحل درباره منافقان افزود: امام راحل در گفتارهای خود مطالب فراوانی در مورد منافقان دارند از این رو با شناخت دقیق از منافقین می‌توان آنها را از صف مومنان تشخیص داد و اجازه نداد که در جایگاه مسؤولیت‌های نظام قرار بگیرند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه کار منافق تهی کردن و خالی کردن نظام از ارزش‌ها و مقدسات است اظهار کرد: منافق با دست گذاشتن بر روی چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته نظام و از بین بردن آنها تلاش دارد شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که نظام از وجود این چنین افرادی خالی شده و ارزش‌ها در نزد مردم به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود منافقان در زمان پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: منافقان در زمان ائمه اطهار و پیامبر اکرم(ص) هم وجود داشتند و مانع تحقق اهداف حکومت اسلامی می‌شدند از این رو در انقلاب اسلامی هم شرایط به این صورت بود که منافقین در جایگاه‌های مختلفی از نظام نفوذ کرده بودند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با خیانت به مردم را عملی منافقانه دانست و تصریح کرد: امروز کسانی که به مردم خیانت می‌کنند و منافع آنها را به خطر می‌اندازند و به بیت المال دست اندازی می‌کنند در حقیقت منافق هستند و در پشت پرده ایمانی ندارند در نتیجه عمل آنها نوعی نفاق محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه امام خمینی(ره) دارای شخصیتی کامل و جامع بودند و خدامحوری را سرلوحه گفتار و کردار خود کرده بودند از این رو مردم به ویژه جوانان با شناخت امام راحل و مطالعه زندگی و اندیشه‌های آن بزرگوار راه درست را تشخیص خواهند داد./202/873/ب1

ارسال نظرات