۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۰۳۷۱۰
کارشناس مسائل غرب آسیا:

عملیات تروریستی تهران برای منع نزدیکی قطر به ایران است

سعیداوی با اشاره به تلاش های قطر برای نزدیک شدن به ایران گفت: عربستان با ناامن جلوه دادن ایران، می خواهد قطر را از نزدیکی به جمهوری اسلامی پشیمان کند.
حمله تروریستی به تهران

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حوادث تروریستی روز گذشته کشورمان ابراز داشت: طبیعی است که پس از شکست و ضربه های سنگین و مهلک به گروه های تکفیری در عراق و سوریه باید شاهد واکنشی باشیم و واکنش مزبور نتیجه شکست های بی شماری است که داعش عامل آنها را ایران می داند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه گروه های تروریستی تلاش دارند تا ثبات و امنیت کشورمان را خدشه دار کنند، افزود: امنیت از جمله مکانیزم ها و شاخصه های بارز جمهوری اسلامی ایران است که با حوادث تروریستی روز گذشته قصد خلل در چنین مکانیزمی را داشتند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه نوع عملیات های صورت گرفته ترکیب منافقین و داعشی ها را نشان می دهد، خاطرنشان شد: حضور جدی منافقین در این حوادث محتمل تر است؛ زیرا لایه های امنیتی مختلف کشور مانع از ورود داعشی ها خواهد شد؛ اما منافقین با توجه به عناصر خودفروخته و پایگاه های داخلی از چگونگی ورود به کشور مطلع بوده و دست به چنین جنایتی زدند.

سعیداوی با بیان اینکه در اسرع وقت جلوی اقدامات خرابکارانه این گروه تروریستی گرفته شد، گفت: عربستان سعودی با صرف هزینه های بسیار نقشی بی بدیل در این حادثه و آن هم با توجه به فشارهای وارده بر کشور قطر دارد؛ زیرا قطر در صورت مقاومت و پافشاری بر خواسته هایش در برابر قلدرمأبی آل سعود و جدا شدن از ناتوی عربی بی تردید شکست سنگینی را بر عربستان وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: عربستان با بکارگیری همه ظرفیت ها قصد دارد تا قطر را دوباره به ائتلاف ناتوی عربی برگرداند اما حمایت ایران می تواند چنین ترفندی را خنثی سازد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: عربستان سعودی می خواهد به جمهوری اسلامی ایران بگوید که در صورت حمایت از قطر، عملیات های تروریستی بیشتری را انجام خواهیم داد و اینکه با ناامن جلوه دادن ایران، قطر را از نزدیکی به جمهوری اسلامی پشیمان سازد./۹۴۵۶/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات