۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۰۳۷۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ورود مفاهیم قرآنی به بطن زندگی رویکرد فعالیت‌های نهاد تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اگرچه حفظ و روخوانی قرآن مهم است؛ اما مهم‌تر از آن ورود مفاهیم قرآنی به زندگی فردی و اجتماعی است که رویکرد نهاد تبلیغات اسلامی هم همین محور است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که به مناسبت در پیش بودن شب‌های قدر برگزار شد، با اشاره به ساماندهی صورت گرفته برای اعزام روحانیان مبلغ در مناسبت‌های مذهبی در استان، اظهار کرد: امسال تلاش شد اعزام روحانیان مبلغ در ماه رمضان بهتر ساماندهی شده و روحانیان بر اساس نیازهای مناطق مختلف اعزام شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه با اقدامات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال تراکم روحانیان مبلغ در مساجد مختلف به آن معنا نداشتیم و از سوی دیگر بازگشت روحانیان هم مطلقاً نداشتیم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان امسال، افزود: شرکت هزار و 200 نفر در طرح حفظ قرآن، اجرای طرح بینات شامل ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر با حضور 600 نفر در قالب 30 کلاس، شرکت 500 نفر در طرح حفظ جزء یک تا 30 قرآن و برگزاری برنامه روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در 80 خانه قرآن و 35 مؤسسه قرآنی در سطح استان از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: البته چند سالی است که نهاد تبلیغات اسلامی در حوزه قرآنی کار اجرایی نمی‌کند و همه امور اجرایی در این حوزه به خانه‌ها و مؤسسه‌های قرآن برون‌سپاری شده و نهاد تبلیغات اسلامی تنها نظارت و پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی و مساجد هم در این زمینه فعالیت‌های شایسته‌ای داشته‌اند، اضافه کرد: رویکرد این است که در جلسات و محافل قرآنی توجه به عترت در کنار قرآن کریم به‌صورت ویژه در دستور کار باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ماه رمضان تقریباً در همه شهرستان‌های استان روزانه یک یا دو جلسه تفسیر قرآن برگزار می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته ستاد عالی تفسیر در قم شکل گرفت و برای هر استان چند نفر سهمیه برای بهره‌گیری از اساتید تفسیر در نظر گرفته شد که در خراسان شمالی هم حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی کلاس‌های تفسیر برگزار می‌کنند و استقبال مردم هم از این محافل قرآنی بسیار مناسب است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: حفظ و روخوانی قرآن مهم است؛ اما مهم‌تر از آن ورود مفاهیم قرآنی به زندگی فردی و اجتماعی همه ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه‌های لیالی قدر، اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر به‌ صورت ویژه در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، حرم حضرت سید عباس(ع) و مساجد محوری استان برگزار می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات