۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۰۳۹۱۸

انتقاد شدید رییس‌جمهور اتریش از طرح ممنوعیت حجاب در این کشور

رییس‌جمهور اتریش انتقاد شدیدی به طرح ممنوعیت حجاب کامل چهره در اماکن عمومی که از طرف دولت ائتلافی تأیید شده وارد کرده است.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا، الکساندر فان در بلن، رییس جمهور اتریش انتقاد شدیدی به بسته ادغام و هماهنگی دولت وارد کرده گفت: به‌خصوص ممنوعیت حجاب چهره در اماکن عمومی قانون خوبی نیست.

وی حجاب کامل چهره را خلاف قانون اساسی ندانسته گفت: تصویب این قانون در هر صورت صرفاً با انگیزه‌های سیاست داخلی صورت گرفته است.

 پارلمان اتریش چندی پیش طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن حجاب کامل چهره در اماکن عمومی این کشور ممنوع اعلام شده و فردی که از این نوع حجاب استفاده کند باید جریمه پرداخت کند.

دولت اتریش یک بسته ادغام را تصویب کرده است که بر اساس آن در آینده حجاب کامل چهره در این کشور ممنوع اعلام شده و به کار بردن چنین پوششی در اماکن عمومی مجازات دارد.

این بخشی از یک بسته یک‌پارچه سازی و ادغام در اتریش است که همچنین توزیع قرآن در این کشور را ممنوع می‌کند.

چندی پیش ائتلاف حاکم در اتریش با وجود تنش‌ها و اختلافات شدید و انتخابات زودهنگامی که قرار است در ماه اکتبر در این کشور برگزار شود مشترکاً درباره این طرح ادغام که از ماه مارس مورد مذاکره قرار گرفته است توافق کردند.

بر این اساس علاوه بر لباس‌هایی که تمام بدن را می‌پوشاند همچنین حجاب کامل چهره در اماکن عمومی در این کشور ممنوع شده است. از ماه اکتبر تا حدود 150 یورو برای استفاده از چنین پوششی جریمه در نظر گرفته می‌شود. این که چه‌تعداد زنان در اتریش تحت تأثیر این قانون آسیب می‌بینند مشخص نیست.

تصویب چنین طرحی در اتریش با اعتراض شدید اوپوزیسیون مواجه شده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات