۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۰۴۰۲۲
شرح دعای ابوحمزه ثمالی(۱۱)

خداوند در هر حال ندای بنده‌اش را جواب می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: روزها و شب‌های ماه ضیافت الهی فرصتی برای خلوت کردن با خداوندی است که به پیدا و پنهان اعمال ما آگاه و منتظر پاسخ به ندای بنده‌اش است.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دوازدهمین جلسه شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی در جمع طلاب حوزه علمیه مراغه، اظهار داشت: هیچ زمان خاصی برای دعا و نیایش با پروردگار متعال وجود ندارد.

وی با بیان این‌که از صفات پروردگار عالم «حی و قیوم» است، خاطرنشان کرد: علم الهی به قدری است که حتی تعداد نفس‌های انسان را نیز می داند، بنابر این امام سجاد(ع) در فرازی از دعا می فرماید؛ حمد خدایی را که هر موقع صدایش می کنم، جوابم می دهد و هر زمان که اراده کردم، می‌توانم با او خلوت کنم.

امام جمعه مراغه ادامه داد: خداوند متعال بدون شفیع و واسطه خلوت انسان با پروردگارش را پذیراست، برخلاف برخی قوانین و مقررات دنیوی که اگر بخواهی با مسؤول یا مدیرکلی دیدار کنی، بایستی ساعت‌ها و یا شاید روزها انتظار بکشی و یا کسی را واسطه دیدار قرار دهی.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار و برکات روزه‌داری در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزها و شب‌های ماه ضیافت الهی فرصتی برای خلوت کردن با خداوندی است که به پیدا و پنهان اعمال ما آگاه و منتظر پاسخ به ندای بنده‌اش است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر رعایت آداب دعا و نیایش در همه حالات تصریح کرد: بایستی در طول این ماه مبارک به دنبال تربیت نفس و دوری از رذایل اخلاقی باشیم، اگر این‌گونه باشد؛  پس از پایان ماه رمضان نیز همین سبک زندگی زیبا و خداپسند تداوم خواهد داشت. 

وی افزود: عده‌ای این‌گونه اظهار می کنند که هیچ نیازی به دعا نیست، چراکه خداوند از حال ما با خبر است؟ بله درست است که خدا عالم به حالات ماست، اما منافاتی ندارد که خداوند را با صفاتش یاد کنیم و ذلیلانه به درگاهش برویم و خواهان مغفرت و رحمت الهی باشیم./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات