۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۰۴۰۶۵

امام جمعه بصره خواستار پایان نزاع میان عشائر عراق شد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره بر ضرورت بر خورد با قانون گریزان تاکید کرد و خواستار پایان نزاع میان عشائر عراق شد.
حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، به انتقاد شدید از درگیری‎های میان عشائر پرداخت و بیان داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش درگیری مسلحانه میان عشائر در مناطق شمالی استان بصره بودیم که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از افراد بی‎گناه در ماه مبارک رمضان شده است.

وی افزود: پلیس، دولتمردان و نیروهای امنیتی باید هر چه سریعتر با مشت آهنین با کسانی که پای خود را از قانون اساسی فراتر می‎گذارند، برخورد کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی عنوان کرد: با وجود حضور نیروهای امنیتی در مناطق درگیر، هنوز شاهد نادیده گرفتن قانون از سوی برخی از عشائر هستیم.

امام جمعه ناصریه بر حفظ حقوق معلمان تاکید کرد

 حجت الاسلام شیخ اسامه الناصری امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، با اشاره به تعدی یکی از دانش آموزان به معلم گفت: مردم باید هر گونه تعدی به کادر آموزشی و معلمان که در چند روز اخیر در مناطق مختلف افزایش یافته است را به شدت محکوم کنند.

وی افزود: والدین دانش آموزان باید فرزندان خود را به گونه‎ای تربیت کنند که اخلاق را در جامعه رعایت و احترام معلمان را حفظ کنند.

امام جمعه ناصریه تصریح کرد: متاسفانه برخی از والدین نسبت به اقدمات دانش آموزان علیه معلمان آگاه هستند ولی از کارهای آن‎ها چشم پوشی می‎کنند و این مساله موجب افزایش تقلب در امتحان و تعدی به معلمان شده است.

وی اظهار داشت: پلیس و دستگاه‎های ذی ربط باید نسبت به تعدی به معلمان واکنش نشان دهند و اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات