۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۳
کد خبر: ۵۰۴۱۱۴
حجت الاسلام محمدی:

مشاغل فرهنگی دارای اهمیت و اعتبار فراوان هستند

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اهمیت مشاغل فرهنگی در کشور، گفت: شغلی که برای انسانیت بشر خوراک فراهم کند بهتر از شغلی است که صرفا برای حیوانیت او باشد.
حجت الاسلام رضا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی کارشناس مسائل دینی و عقیدتی شامگاه جمعه در برنامه شهرباران که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان این که فقر و غنا و شغل ها معیار برتری نزد خداوند نیست، گفت: خداوند می فرماید معیار تقوا است و در کار کسی که بهتر و صادقانه تر کار کند مورد قبول است.

وی افزود: اگر انسان استعدادها، مصالح فردی و خانوداگی و توانمندی خود را رعایت نکرده در کمی روزی مقصر است اما اگر همه چیز را مراعات کرده و روزی تنگی دارد جای تسلیم و رضا در برابر خواسته خداوند متعال است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رابطه اعطای استعداد به انسان با مسأله معیشت و روزی اظهار داشت: از طرف خداوند متعال هیچ کمبودی وجود ندارد و نقص استعداد، هوش، حافظه، معلولیت جسمی و مشکلات دیگر معلول علل دیگری بوده و خداوند آن ها را نخواسته است از این رو خدا کسانی را که باعث این مسائل شوند تنبیه خواهد کرد.

وی ادامه داد: خدا نمی خواهد استعداد کسی کم باشد و این کمبودها از جاهای دیگر نشأت می گیرد، معیار انسانیت انسان این نیست پول بیشتری داشته باشد و مرفه تر زندگی کند بلکه معیار علم، تقوا، جهاد در راه خدا، پاکی و ایمان است.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که چه بسا کسی که درآمد کمتری نسبت به دیگران دارد مقام بالاتری نزد خداوند داشته باشد، ابراز داشت: انسان هرچه در توان دارد را باید به کار گیرد، کمبودها را هم به خدا نسبت نمی دهیم  چون وجود نقص خواسته او نیست.

وی در پاسخ به این که اگر انسان مال حرامی را کسب کند در دایره رزق و روزی خداوند قرار می گیرد یا خارج از آن است، عنوان کرد: این مال به معنای روزی است اما رزق حرام به شمار می رود، در روایات داریم که این روزی برای انسان مقدر می شود و می توانست آن را از راه حلال به دست آورد و سبب تکامل او شود اما آن را از راه حرام به دست آورده و مرتکب گناه شده است.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: شغل هایی که مربوط به کار فرهنگی باشد شریف تر به شمار می رود، شغلی که برای انسانیت بشر خوراک فراهم کند بهتر از شغلی است که صرفا برای حیوانیت او باشد.

وی اضافه کرد: کارهای فرهنگی همانند خبرنگاری، رسانه ای، علمی و فرهنگی به همان اعتبار است که علم شریف است کار آن ها شریف می شود، کار فرهنگی بدنه خوبی دارد اما این که با چه نیتی انجام می شود بسیار مهم است، اگر کارها انگیزه الهی داشته باشد دارای ثواب است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات