۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۰۴۲۰۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان:

نگاه کلان به رویکرد تبلیغی در حوزه وجود ندارد

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان گفت: نگاه کلی و کلان حوزویان به رویکرد تبلیغی وجود ندارد و کار جهادی در حوزه و جامعه کمرنگ شده و روز به روز کمرنگ تر خواهد شد.
حجت الاسلام قاضی خانی

حجت الاسلام علی اصغر قاضی خانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به وضیت امور تبلیغی در استان همدان، اظهار داشت: از 225 روستایی که فاقد روحانی بودند این تعداد به 90 روستا تقلیل یافته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه علمیه قم مانده اند و برای امور تبلیغی پیش قدم نمی شوند را در سه گروه می توان دسته بندی کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان ابراز داشت: دسته نخست کسانی هستند که به مرز 50 سالگی رسیده اند و دیگر نمی توانند در فضای تبلیغی کشور حاضر شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دسته دوم کسانی هستند که سن و سال آنها به حدی است که فرزندانشان بزرگ شده اند و دیگر مجالی برای جابجایی ندارند و به دلیل بزرگ شدن فرزندان دست و پایشان بسته شده است.

حجت الاسام قاضی خانی تصریح کرد: دسته سوم از کسانی که می توانند به تبلیغ بروند اما در این زمینه کوتاهی می کنند کسانی هستند که فارغ التحصیل حوزه هستند اما در این میان مسائل و مکشلات مالی و تحصیلی امکان تبلیغ را به آنان نمی دهد.

وی با بیان این که مبلغان پشتوانه مالی و حمایتی ندارند، ابراز داشت: حمایتی که باید در این زمینه صورت بگیرد وجود ندارد و امروز مبلغان حقوقی کمتر از ۹۰۰ هزار تومان دریافت می کنند و این یکی از مشکلات و معضلات ترویج تبلیغ در حوزه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان در پایان گفت: نگاه کلی و کلان حوزویان به رویکرد تبلیغی وجود ندارد و کار جهادی در حوزه و جامعه کمرنگ شده است و روز به روز کمتر خواهد شد./۹۷۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات