۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۰۴۳۵۴
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

هزینه‌های فرهنگی باید صرف تقویت هنرمندان انقلابی شود

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنرمند ظلم ستیز با ارزش است، گفت: هزینه‌های فرهنگی باید صرف تقویت هنرمندان انقلابی شود.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، شنبه شب در مسجد ارگ تهران با موضوع تشخیص اسلام حقیقی از اسلام بدلی براساس آیات الهی، گفت: از عمده تفاوت‌های اسلام حقیقی با اسلام بدلی این است که اسلام حقیقی، اسلام پیوستن به مظلومان، مومنان و دفاع از ستمدیدگان است.

وی افزود: براساس آیات الهی مسلمان حقیقی، مسلمانی است که در برابر ظلم ظالم بی تفاوت نباشد و برای برطرف کردن ظلم از چهره عالم دست از پا نشناسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی اضافه کرد: در مقابل اسلام حقیقی اسلام بدلی قرار دارد اسلام بدلی، اسلامی است، این اسلام توجیه کننده رفتار ظالمان است و مسلمان تقلبی در جبهه مستکبران به نفع آنان شمشیر میزند و از عملکرد آنان دفاع می‌کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند: اگر کسی صبح کند و درباره مسائل و مشکلات مسلمانان دغدغه‌ای نداشته باشد مسلمان نیست؛ اسلام حقیقی را باید از پیامبر(ص) گرفت بنابراین روایت مسلمان حقیقی نمی‌تواند در قبال غم و غصه سایر مسلمانان بی تفاوت باشد.

وی افزود: خداوند در سوره نساء می‌فرماید: چرا شما در راه خدا پیکار نمی‌کنید، چرا از پیکار در راه خدا می‌ترسید و در راه دفاع از مظلومان عالم حرکت نمی‌کنید؛ آیا مسلمان حقیقی می‌تواند این آیه شریف را بخواند و نسبت به ظلم‌هایی که در حق هموطنان و یا هم مذهبانش در سایر کشورها صورت می‌پذیرد بی تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: خداوند می‌فرماید: چرا در احقاق حقوق مستضعفان هیچ حرکتی نمی‌کنید مستضعفانی که هیچ چاره‌ای ندارند جز اینکه دست به دعا بردارند و از خدا نجات خودشان را از دست ظالمان مسالت کنند؛ براساس این آیه مسلمانان به دو دسته تقسیم می‌شوند که دسته‌ نخست در جبهه طاغوت در حال شمشیر زدن هستند و دیگر مسلمانانی که با مستکبران مبارزه می‌کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: ممکن است دسته نخست در داخل مرزهای اسلامی باشند اما برای معاویه شمشیر بزنند؛ در دوران امام حسن مجتبی(ع) برخی از مسلمانان به سبب دریافت رشوه از اطراف امام پراکنده شدند، وعده‌های دروغین معاویه عامل دوری مردم از اطراف امام حسن(ع) بود. اسلامی که به خاطر منافع مادی پا روی خطوط قرمز و چهار چوبهای ترسیمی اولیای خدا می گذارد، اسلام معاویه است.

وی با بیان اینکه جهان متعلق به مستضعفان است، گفت: خداوند می‌فرماید: ما می‌خواهیم مستضعفان عالم را مکنت دهیم تا به فرعون و اطرافیانش بچشانیم آن چیزی را که از آن ترس دارید؛ اسلام بدلی مرزهای جغرافیایی را در نظر مسلمانان حقیقی، حق جلوه می‌دهد تا آنان نسبت به اموری که در خارج از مرزهای جغرافیایی رخ می‌دهد سرد و بی اهمیت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اتحاد دشمنان، عنوان کرد: امروز دشمنان ما با یکدیگر جمع شده و اتحادیه تشکیل می‌دهند تا دربرابر حملات احتمالی یار و یاور یکدیگر باشند اما همین‌ها جوامع اسلامی را به کشورهای کوچک‌تر تجزیه می‌کنند سپس این کشورهای اسلامی تجزیه شده تحت سیطره حاکمان وابسته و مزدور که برای حفظ قدرت خودشان مجبور هستند به کشورهای مستکبر باج دهند در برابر همین کشورهای اروپایی سر تعظیم می‌کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در هنگام ظهور مرز جغرافیایی بی معنا خواهد بود و جبهه حق و باطل معنا پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: اسلام مرزهای جغرافیایی را درهم می‌شکند.

وی افزود: امروز شیعیان مظلومی که مورد هجوم رژیم سفاک و مزدور آل سعود قرار گرفته‌اند همانند برادران ما هستند چرا که پیوندهای مکتبی به مراتب قوی‌تر از پیوندهای نسبی به شمار می‌رود اسلام حقیقی درهم شکننده پیوندهای سوری و اعتباری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه قرآن کریم مسلمانان را به استواری و شجاعت در مقابل کفار و مهربانی در برابر مسلمانان حقیقی سفارش می‌کند، گفت: متاسفانه در این روزگار ما کسانی را میبینیم که برعکس این کلام الهی رفتار می‌کنند؛ چطور پادشاه خائن سعودی رییس جمهور ملعون آمریکا را در آغوش می‌گیرد اما از طرف دیگر نسبت به مظلومان مورد هجوم داعش خیانت کار هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شیوههای مبارزه با کفار، ابراز کرد: شیوه نظامی یکی از راه‌های مبارزه با ظالمان است، در حال حاضر مدافعان حرم که در خارج از مرزها با ظالمان مبارزه می‌کنند بر اساس سبب حکم الهی است، امروز اگر مدافعان حرم در عراق و سوریه به مبارزه نمی‌پرداختند جنایاتی که در آن کشور رخ میدهد در ایران اتفاق می افتاد.

وی ادامه داد: آن نادان‌هایی که می‌گویند چرا جوانان ایرانی در سوریه می‌جنگند باید بدانند اگر این خونها در عراق و سوریه بر زمین ریخته نمی‌شد زنان و دختران شماهایی که به حضور ایرانیان در سوریه معترض هستید همین خائنان داعش به عنوان کنیز به اسارت می‌بردند، آنانی که مدعی مذاکره با داعش هستند چند روز گذشته داعش خود به مجلس شورای اسلامی آمد پس چرا با آنها مذاکره نکردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی بیان داشت: امام علی(ع) فرمودند: هیچ انسان عاقلی در درون خانه‌اش با دشمن درگیر نمی‌شود مگر کسی که ذلیل باشد؛ انسان عزتمند خود به لانه دشمن حمله می‌کند تا او را از پای دربیاورد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اسلام حقیقی اسلام مبارزه و اسلام بدلی را اسلام سازش دانست و گفت: امروز شعار تعامل سازنده به اسلام تقلبی تعلق دارد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد فرهنگی، عنوان کرد: ظلم ستیزی فرهنگی از مصادیق مبارزه با دشمن است در ظلم ستیزی فرهنگی هنر به عنوان ابزاری برای مبارزه با دشمن به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: هنر برای ما ذات مقدسی ندارد کسانی که می‌گویند هنر ذاتا مقدس است برخلاف قرآن سخن گفته‌اند. هنر یک شمشیر است که اگر دست سامری باشد به وسیله آن گاوی می‌سازد تا مردم را گمراه کند و اگر در دست اسلام حقیقی باشد برای تقویت حق از آن بهره می‌برد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت ظلم ستیزی در عرصه فرهنگ، خاطرنشان کرد: هنرمند ظلم ستیز با ارزش است ما نباید از هنرمندی که ظلم ستیز نیست به او جلوه تقدس دهیم. از اول انقلاب اشتباهی که مسوولان ما انجام دادند این بود که پولها را در اختیار کسانی قرار دادند که خنثی بودند، ما هنرمند خنثی نمی‌خواهیم ما هنرمندی می‌خواهیم که ظلم ستیز باشد بنابراین هزینه‌ها باید صرف تقویت هنرمندان انقلابی شود./813/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات