۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۰۴۴۴۴

بازدید رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از خبرگزاری رسا

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: زمینه‌ای که دوستان خبرگزاری رسا برمدار آن به تولید محتوا پرداخته‌اند در سال‌های اخیر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است.
بازدید حجت الاسلام والمسلمین لک زایی از خبرگزاری رسا بازدید حجت الاسلام والمسلمین لک زایی از خبرگزاری رسا بازدید حجت الاسلام والمسلمین لک زایی از خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک زایی به همراه چند تن از مسئولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تحریریه خبرگزاری رسا بازدید کرد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این بازدید نتایج و آثار اصناف پژوهشی حوزه‌های علمیه را اصنافی بی رسانه توصیف کرد و اظهار داشت: خبرگزاری رسا گام‌های مناسبی برای رفع این شرایط برداشته؛ اما حقیقت آن است که ظرفیت پژوهش در حوزه‌های علمیه ظرفیت عظیمی است و باید حقیقت پژوهش گسترده‌تر مورد پوشش رسانه‌ها قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لک زایی با اشاره به این‌که رسانه‌ها در معرفی مراکز، دستاوردها و چهره‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه برنامه مدونی و دقیقی از خود بروز نداده‌اند، اظهار داشت: زمینه پوشش رسانه‌ای اخبار اندیشه‌ای خبرگزاری رسا زمینه‌های مناسبی را در الگو بخشی تعامل بین رسانه و پژوهشگاه‌ها را ترسیم کرده است؛ بر این اساس مراکز پژوهشی و رسانه‌ها الگوی تعاملی مناسبی را برای خود ترسیم کرده تا مقدمات حذف معضل بی رسانگی پژوهش حوزه فراهم شود.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه مشکل ضعف سبک‌های خبری در انتشار مبانی کرسی‌های اندیشه‌ای پژوهشگاه‌ها را مورد تحلیل قرار داد و تصریح کرد: خبرگزاری رسا با ابتکار عمل توانسته است تا حدودی این ضعف را پوشش دهد چنانکه راه‌اندازی سرویس اندیشه توانسته است قلم‌های خبرنگاران این خبرگزاری را اندیشه نگار کند.

وی افزود: درگذشته رسانه‌ها به دلیل نداشتن خبرنگار اندیشه‌ای در پوشش کرسی‌های فکری حوزه‌های علمیه از خود ضعف‌های جدی نشان داده‌اند تا جایی که از یک برنامه چندساعتی تبادل آراء فقط چند خط خبر منتشرشده است؛ بر این مدار راه‌انداز سرویس‌های اندیشه نشان از اقتضای نیاز جامعه رسانه در پوشش نشست‌های علمی است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ورود خبرگزاری رسا را به عرصه اندیشه مقدمه تربیت استاد خبرنگارهای آینده توصیف کرد و اظهار داشت: اندیشمند خبرنگار؛ موضوعی است که در آینده رسانه‌های حوزوی از آن بهره خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لک زایی در توصیف نرم‌افزار کتاب‌خوان پژوهان که یکی از آثار پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است، عنوان کرد: نرم‌افزار پژوهان جدیدترین اثر نرم‌افزاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که همه آثار هم‌زمان با نشر کاغذی در این بستر نرم‌افزاری ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: آثار عربی تولیدشده در حوزه علمیه قم می‌تواند در کشورهای حوزه عربی از این بستر مجازی دریافت و مورداستفاده خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لک زایی در پایان با اشاره به این‌که خبرگزاری رسا به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب توجه عملی نشان داده و بر این مدار پا به عرصه خدمت گذاشته است، گفت: زمینه‌ای که خادمان رسا برمدار آن به تولید محتوا پرداخته‌اند در سال‌های اخیر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است./837/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات