۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۰۴۷۷۵
کارشناس دینی مطرح کرد؛

کودکان در مهد، سگ‌ها در خانه؛ نماد زندگی غربی

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: کسانی که دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور هستند می خواهند فرهنگ زندگی غربی را در ایران حکمفرما کنند و اساس خانواده‌ها را در ایران از بین ببرند.
تجمع اعتراضی بانوان قم به سند ۲۰۳۰

حجت‌الاسلام نقی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که امروزه درس شهید فهمیده که در راستای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت در کتاب‌های رسمی گنجانده‌  شده بود به دلایلی از کتاب‌های درسی حذف شده است، افزود: ولی به جای آن تمرین‌هایی را در کتاب‌ها برای کودکان طراحی می‌کنند که در راستای تلقین ارتباط دختر و پسر با یکدیگر هست مثلا در تمرینی تعدادی عکس دختر و پسر با لباس آبی و تعدادی عکس دختر و پسر با لباس سبز در کتاب‌ها است که که در پایینش نوشته شده دختر و پسر با لباس هم‌رنگ را با خطی به هم وصل کنید.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: وجود چنین مطالبی آیا با هدفی غیر از عادی نشان دادن رابطه دختر و پسر با یکدیگر و القای این موضوع را دارد که هر دختری باید با یک پسری دوست بشود و همه این موارد در راستای عملی کردن سند ۲۰۳۰ است.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: نحوه امضا و اجرای سند ۲۰۳۰ کاملا محرمانه بوده و حتی کشوری مثل فرانسه نیز این سند را به دلیل مغایرت با فرهنگ و دین خود قبول نمی‌کند ولی عده‌ای در ایران انقلابی این سند را امضا کرده‌اند.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: پشت پرده همه کسانی که می‌گویند فرهنگ ایثار و شهادت، خشونت طلبی را در جامعه رواج می‌دهد و دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور هستند، این است که فرهنگ زندگی غربی را در ایران حکم فرما کنند و اساس خانواده‌ها را در ایران از بین ببرند.

وی با بیان اینکه زندگی غربی زندگی نیست، عنوان کرد: چرا باید برخی سعی کنند سیستم آموزشی ما مانند سیستم آموزشی غربی‌ها شود اگر آنان خود زندگی خوبی داشتند چرا به جای آنکه فرزندان خود را تربیت و نگهداری کنند آنان را در مهدکودک‌ها و پرورشگاه‌ها رها کرده و در عوض سگ و گربه در خانه نگه داشته و بزرگ می‌کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه در ایران همه خانواده‌ها از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها گرفته تا کوچک‌ترها به هم احترام می‌گزارند و رفت‌وآمد فامیلی دارند، گفت: غرب با این سبک زندگی مشکل دارد و برای ریشه‌کنی اساس خانواده در ایران تمام تلاش خود را می‌کند.

وی با انتقاد از برخورد غیرعادلانه با قرآن‌‌آموزان در کشور، بیان داشت: چرا در سال‌های اخیر از قرآن‌آموزان با برگزاری همایشی، اهدای لوحی و ... تقدیر نشده است آیا این در راستای کم‌رنگ کردن جایگاه قرآن‌آموزان در عمل به فرمایش رهبری مبنی بر تربیت تعدادی حافظ، مفسر و قاری قرآنی در کشور نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهین‌دژ در ادامه با اشاره به اینکه جوان مسلمان ایرانی غیرت و شرف دارد، تصریح کرد: در بخشی از سند ۲۰۳۰ می‌گوید که دختران نیز باید مانند پسران دو سال به خدمت سربازی رفته تا سختی‌های زندگی را به عینه تجربه کنند، کدام خانواده ایرانی اجازه می‌دهد دخترش در پادگان بماند و در جایی دور از خانواده زندگی کند.

وی با اشاره به مفهوم تساوی جنسیتی در سند جنجالی ۲۰۳۰ اضافه کرد: همان‌طور که سربازان آمریکایی هنگام دستگیری در خلیج فارس زنی را به همراه داشتند، طبق سند ۲۰۳۰ نیز در ایران هم باید کنار نیروهای نظامی مرد، تعدای نیروی نظامی خانم نیز در همه عملیات‌ها حضور داشته باشند که این مخالف اسلام، انقلاب، شرف و حیثیت انسانی است.

حجت الاسلام باقری عنوان کرد: در کشوری مثل ایران که تابع ولایت فقیه است حکم رهبری فصل‌الخطاب بوده و همه باید بدون چون و چرا گفتارهای ایشان را رعایت کنند و در اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ که مغایر فرهنگی دینی و ملی ما است اصرار نورزند./۹۳۶/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات