۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۰۴۷۷۹
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

رویکرد سنتی در مسأله فرهنگ کارگشا نیست/ دانشگاه نقش خود را در اقتصاد ایفا کند

امام جمعه تبریز با تأکید بر گسترش برنامه های فرهنگی، گفت: نکته‌ای که حائز اهمیت است آن که دیگر رویکرد سنتی در فرهنگ جوابگو نیست و باید برنامه‌های به روز فرهنگی برای مقابله با دشمنان طرح ریزی شود.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار رؤسای واحدهای دانشگاه‌های پیام نور استان با بیان اینکه دغدغه نخست رهبر معظم انقلاب مسأله فرهنگ است، اظهار داشت: مسؤولان نیز باید دغدغه نخستشان همین مسأله فرهنگ باشد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که دشمنان برخورد سخت و سخت افزاری را با نظام اسلامی پرهزینه ارزیابی کردند، اگر چه دشمن از تهدیدات نظامی دست برنداشته است اما برخورد نظامی را پرهزینه می دانند و در این رابطه 8 سال دفاع مقدس را تجربه کرده اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جنگ نرم دشوراتر و خطرناک‌تر از جنگ سخت و نظامی است، ادامه داد: در جنگ نظامی دشمن  و مواضع آن مشخص است، اما در جنگ نرم شناخت دوست و دشمن و حق و باطل سخت و دشورا است و همین امر است که سبب دشواری این جنگ فرهنگی شده است.

وی ویژگی جنگ نرم را نفوذ نرم، آرام و بی سر و صدا دانست و گفت: از این رو است که رهبر انقلاب سال‌ها است که این مسأله را با عناوین مختلف مانند تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و نفوذ طرح کرده است، دشمن به هر نحوی می خواهد به این کشور ضربه وارد کند، بنابراین باید در برابر این هجمه دشمن ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر گسترش برنامه های فرهنگی، خاطرنشان کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است آن که دیگر شیوه های سنتی فرهنگی جوابگو نیست، باید برنامه‌های به روز فرهنگی برای مقابله با دشمنان طرح ریزی شود تا بتوان در این نبرد نیز دشمنان را شکست داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل اقتصادی، گفت: اعتقاد ما این است که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کمک شایانی را می توانند به اقتصاد کشور بکنند و نه تنها در این رابطه می توانند نقش آفرینی کنند بلکه در  ارتباط با مراکز نظامی و دفاعی نیز می تواند تأثیرگذار باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همت همگانی در کشور است، ادامه داد: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب مسأله اقتصاد را مورد توجه قرار داده است و سال جاری را نیز به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام گذاری کرده اند.

وی با تأکید بر ارتقای سطح کیفیتی تولیدات داخلی، ترویج به مصرف محصولات داخلی و پرهیز از اسراف، گفت: مسأله دیگری که باید در اقتصاد کشور مورد توجه قرار داد کاهش وابستگی کشور به نفت است که این امر از توطئه‌های رژیم گذشته بود، همچنین لازم است مسأله اشتغال را نیز مورد توجه قرار داد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دانشگاه‌ها می توانند در این زمینه نقشی تأثیرگذار و مهم را ایفاء کنند، ابراز داشت: باید با توجه به استعداد جوانان به ویژه نخبگان جامعه به دنبال حل این مشکلات باشیم و دانشگاه ها و مراکزی تحقیقاتی باید در این عرصه فعال عمل کنند./854/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات