۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
کد خبر: ۵۰۴۸۱۲
حجت الاسلام رنجبر مطرح کرد؛

رنج و سختی لازمه رسیدن به مقام زندگانی

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رسیدن به مقام زندگانی بدون رنج و بلا امکانپذیر نیست، گفت: اگر انسان حضور در مسیری را قبول کرد باید سختی ها و رنج های آن مسیر را تحمل کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به اصل تدریج در عالم موجود گفت: غوره ها یک شبه انگور نمی شوند و به اندازه ای باید گرما، سرما، آفتاب و باران ببینند تا روزی به خوشه های شیرین انگور تبدیل شوند.

وی افزود: این بدان معنا است از مرتبه ای به مرتبه بالاتر رفتن بدون رنج و بلا امکان پذیر نیست، اگر انسان حضور در مسیری را قبول کرد با سختی ها و رنج های آن مسیر را تحمل کند، زندگانی یک مقام است و بین زنده مانی و زندگانی تفاوت وجود دارد که معمولا انسان زنده مانی می کند همانند کرمی که در لجن ها قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رسیدن به مقام زندگانی بدون سختی، رنج و بلا امکان ندارد، اظهار داشت: مسأله دیگر این است که رسیدن به مقام عالی یک باره صورت نمی گیرد چون یکبارگی درباره هیچ اتفاقی معنا ندارد.

وی ادامه داد: حضرت امام در شرح دعای سحر به قصه ابراهیم اشاره می کند، حضرت در مواجه با ستاره پرستان، ماه پرستان و خورشیدپرستان آن ها را رب می داند اما می بیند که هر کدام  در زمانی ناپدید می شوند و اعلام می کند من کسی را می پرستم که ستاره و خورشید را به وجود آورد، امام می فرماید ابراهیم گام به گام کارها را پیش برد و مردم را از ستاره به نور آسمان ها و زمین یعنی خداوند رساند.

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که عالم موجود عالم تدریج است، ابراز داشت: افراد می توانند از عالم حیوانی به عالم انسانی و ملکوتی بروند اما این روند یک باره و یک شبه صورت نمی گیرد بلکه تلاش انسان را در کنار صبر او می طلبد.

وی عنوان کرد: مرگ بالارفتن است و بالارفتن انسان از مرحله ای به مرحله دیگر است پس چرا انسان باید از مرگ بترسد، همه انسان ها از خدا هستند و به سوی او بر می گردند و باید خود را برای این سفر مهم آماده کنند؛ بنابراین اگر انسان خواست در مسیر رسیدن به عالم معنوی و انسانی قدم بگذارد باید سختی های آن را متحمل شود تا بتواند به مقصد برسد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات