۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۰۴۸۱۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

اهمیت جایگاه پدر و مادر از جهت نقش‌آفرینی آنان در تربیت جامعه است

آیت الله سلیمانی نیکی به والدین را از عدل، نبوت، امامت و معاد مهم‌تر دانست و گفت: دلیل این اهمیت این است که اگر بنا باشد جامعه تربیت درست داشته باشد نباید نقش آفرینی پدر و مادر خنثی شود.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد حضرت خدیجه کبری(س) زاهدان، گفت: در دین اسلام پدر و مادر از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: خداوند در چهار سوره بقره، نساء، انعام و إسرا نیکی به والدین را بلافاصله پس از مسأله توحید گوشزد می‌کند که این نشانه اهمیت موضوع است.

وی نیکی به والدین را از عدل، نبوت، امامت و معاد مهم‌تر دانست و اظهار داشت: دلیل این اهمیت این است که اگر بنا باشد جامعه تربیت درست داشته باشد نباید نقش آفرینی پدر و مادر خنثی شود.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: اگر پدر یا مادر در پیشگاه فرزند علیه یکدیگر سخن بگویند و موضع بگیرند بنیان خانواده را به دور از عقل بهم ریخته‌اند و برعکس اگر این دو یکدیگر را دسته کم نگیرند پایه‌های خانواده را استوار و محکم خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه پدر و مادر کانون اصلی و پایه واقعی تربیت هستند، ابراز داشت: آنان می‌توانند سبب رسیدن فرزندان به سکوهای بلند تعالی و کمال باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم، عنوان کرد: از ایشان سؤال شد که چه عملی از دیگر اعمال در پیشگاه خداوند محبوب‌تر است، ایشان فرمودند نماز به موقع و سپس نیکی به پدر و مادر جزو محبوب‌ترین کارها هستند./831/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات