۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۰۴۹۲۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بخشش گناهان جوشش عشق الهی به بنده‌ پشیمان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بخشش، جوشش عشق الهی به بنده‌ پشیمان است، گفت: حکمت و فلسفه آفرینش رحمت و مغفرت الهی است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مسجد امیر گفت: خداوند عاشق انسان مومن است.

وی افزود: انسان های مومن از نظر درجه و منزلت دارای یک مقام نیستند زیرا ظرفیت و گنجایش وجودی آنان متفاوت است بنابراین هنگامی خداوند می‌گوید من عاشق بنده مومنم هستم منظور به همه مومنان در همه رتبه‌های ایمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند راحتی بندگان را می‌خواهد نه سختی آنها را، بیان داشت: اگر همه مومنان گنجایش فکری و روحی سلمان فارسی را داشتند همه مانند او می‌شدند در حالی که هیچ کسی همانند ایشان نیست، خداوند نیز از بندگان مومنش نخواسته که همانند او شوند چرا که این برخلاف آسانی است که خداوند برای انسان می‌خواهد و سراسر سختی و مشقت است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه از اول خلقت تا روز قیامت مومنان صاحب درجات گوناگونی هستند، گفت: همه انبیای الهی از نظر فضیلت و مرتبه متفاوت هستند برخی برتر و بعض دیگر برترین بودند برهمین اساس مومنان نباید از اینکه چرا سلمان فارسی نشدند اندوهگین شوند چرا که همه این امور بیانگر حکمت الهی است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه خداوند نظام هستی را براساس هدف و نظمی مشخص خلق کرده است، عنوان کرد: وجود عالم هستی بسته به تفاوتی است که میان مخلوقات وجود دارد. اگر با دقت به نظام آفرینش نظر افکنده شود خواهیم دانست که همه امور دقیق و با هوشیاری کامل آفریده شده است.

استاد اخلاق درباره اینکه خداوند همه موجودات را نیکو و زیبا آفریده است، اظهار داشت: انسانها نمی توانند زیبایی ظاهرشان را تغییر دهند اما قادر هستند زیبایی باطنشان را با گناه زشت و تخریب کنند. انسان اگر ایمان خود را حفظ کند خداوند هرگز از او دست بر نمی دارد، خدا تماشاگر زیبایی معنوی انسان مومن است.

این خطیب مشهور در ادامه با بیان اینکه خداوند دل انسان را به نور ایمان زینت داد، عنوان کرد: گاهی انسان مومن دچار خطا و غفلت می‌شود با این حال خداوند هرگز او را رها نمی‌کند و از مادر مهربان‌تر چشم امید به بازگشت بنده‌اش دارد چرا که بخشش جوشش عشق خداوند به بنده‌اش است.

مفسر قرآن کریم در پایان با بیان اینکه فلسفه آفرینش رحمت و مغفرت خداوند به بندگانش است، خاطرنشان کرد: خداوند انسان مومن را از اینکه به اعمالش مغرور شود نهی کرده اما به گناهکار مژده بخشش داده تا با توبه و انابه به سوی رحمت و مغفرت الهی بازگردد./202/813/ب1

ارسال نظرات