۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۰۵۰۲۷
شرح دعای ابوحمزه ثمالی(۱۵)

گره تمامی مشکلات تنها به دست خداوند گشوده می شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: درست است که روند زندگی دنیوی بشر به گونه ای است که تمامی انسان‌ها وابسته و نیازمند یکدیگر هستند، اما مدبر الامور ذات حضرت حق است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در پانزدهمین جلسه شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی در جمع طلاب حوزه علمیه مراغه اظهار داشت: امام سجاد در فرازی از این دعای شریفه می فرماید؛ «شکر خدایی را که امورات من به عهده اوست و مرا به مردم واگذار نکرده است».

وی با تأکید بر این‌که اگر امور انسان به مردم واگذار شود، مورد اهانت قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: امور تمام هستی و مخلوقات بر عهده پرودگار متعال است، حتی تمامی اعمال بشر به اذن الله است، باید به این حقیقت ایمان داشت که گره تمامی مشکلات تنها به دست خداوند گشوده می شود.

امام جمعه مراغه ادامه داد: درست است که روند زندگی دنیوی بشر به گونه است که تمامی انسان‌ها وابسته و نیازمند یکدیگر هستند، اما مدبر الامور ذات حضرت حق است، بنابر این همواره بایستی تنها امیدوار به رحمت، فضل، مغفرت و مرحمت الهی باشیم، در غیر این صورت وابستگی به بنده خدا انسان را ذلیل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: اگر خداوند متعال امور بنده‌اش را به دیگران واگذار کند، دیگر نباید انتظار عاقبت بخیری داشته باشیم، چراکه تنها در سایه عنایت حضرت حق است که انسان چه در دنیا و چه آخرت سعادتمند خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که درخواست مال دنیا از خداوند متعال هیچ ایرادی ندارد، اما باید به قدر کفایت باشد، گفت: بهترین دعا عاقبت بخیری است و این‌که خداوند هیچ گاه امور انسان را به دیگران واگذار نکند، وای از روزی که خداوند نظر خود از بنده‌اش را بردارد، که انسان به ورطه سقوط کشیده می شود.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که کسب روزی حلال منجر به برکت در زندگی انسان می شود، افزود: هر چند خداوند ضامن روزی انسان است، اما باید بنده نیز در دعاهایش از خداوند خواهان روزی باشد و تلاش برای کسب حلال را هیچ گاه فراموش نکند./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات