۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۰۵۲۰۴
امام جمعه تبریز:

فرهنگ قرآنی راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه گسترش فرهنگ قرآنی کشور را در برابر تهاجم فرهنگی و نفوذ شمن مقاوم می‌کند، گفت: جنگ نرم خطرناک و نفوذ آن آرام است و راه کار مقابله با آن قرآن کریم است.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، امروز در دیدار نمایندگان جامعه قرآنی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت قرآن در جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: باید حاکمیت قرآن در جامعه فراگیر شود و شاهد برکات فراوان در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ قرآنی کشور را در برابر تهاجم فرهنگی و نفوذ مقاوم می‌کند، افزود: تنها روخوانی، روان خوانی، حفظ و قرائت قرآن کریم کافی نیست، باید مردم را بیش از گذشته با مفاهیم قرآنی آشنا کنیم، چرا که فهم قرآن مقدمه‌ای برای عمل به قرآن و عمل به آن مایه سعادت بشر است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در ارتباط با قرآن باید شاکر درگاه الهی باشیم و قدم‌های مثبتی برداریم، اظهار داشت: آیا می توانیم این ادعا را بکنیم که ما در رابطه با قرآن به وظیفه خود به نحو احسن عمل کردیم یا نه؟! خیلی مثبت نخواهد بود، باید در و دیوار شهر، ادارات و روستاهای ما قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه قرآن تنها شب های جمعه در قبرستان تلاوت می شد و به عنوان جهیزیه در کنار آیینه و شمعدان جزء مهریه دختران دم بخت بود، ابراز داشت: امام خمینی(ره) آمد و قرآن را در جامعه ما حاکم کرد، باید به روح بلند و عظیم شأن امام درود بفرستیم که قرآن را نجات داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به قرآن به عنوان یک برنامه اصلی در کشور توجه ویژه دارند، حضور 4 تا 5 ساعته رهبر انقلاب در مراسم انس با قرآن می خواهد اهمیت و ارزش این کتاب شریف را به ما نشان دهد، نباید از این کتاب آسمانی غفلت کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های دشمن از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و نفوذ برای ضربه به ایران اسلامی، گفت: دشمن به دنبال ترویج مدگرایی، ناامید کردن جوانان به آینده کشور، ترویج مواد مخدر در جامعه، تضعیف مسؤولان نظام و ولایت فقیه است که باید در برابر این هجمه ها با قرآن وارد عرصه نبرد شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: ویژگی های جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و نفوذ، آرام و بدون سر و صدا بودن است و که با بیداری متوجه می‌شویم که تحت نفوذ دشمن هستیم، بنابراین باید شبانه روز در گسترش فرهنگ قرآنی فعالیت کنیم./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات