۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۰۵۲۷۴
استاد حوزه علمیه نجف:

ولایت مداری سبب رهایی انسان از دام فتنه می شود

استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به فتنه های مختلف، گفت: تنها کسانی می توانند از دام فتنه های کوچک و بزرگ رهایی یابند که یک لحظه خود را از دامن ولایت دور نسازند.
مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل مراسم عزاداری ۱۹ رمضان بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید مجتبی محقق بهشتی، استاد حوزه علمیه نجف امروز در مراسم سالروز ضربت خوردن امیرمومنان(ع) در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل، گفت: امام علی(ع) شخصیتی بی نظیر در طول تاریخ است که به قول جرج جرداق مسیحی مردم معاصر ایشان قدر این شخصیت بزرگ را ندانستند.

وی با اشاره به ملاقات خود با این دانشمند مسیحی، افزود: جرج جرداق پس از خواندن کتاب نهج البلاغه آنچنان تحت تاثیر شخصیت بی نظیر مولای متقیان قرار گرفت که ایشان را بالاترین شخصیت بشری می دانست.

استاد حوزه علمیه به تولد امام علی(ع) درون خانه کعبه پس از شکافتن دیوار آن پرداخت و خاطرنشان کرد: وهابیت به رغم تلاش های زیاد خود برای پوشاندن و ترمیم شکاف کعبه، به اراده الهی تاکنون موفق نبوده است و پس از هر ترمیم دوباره آن مکان برای نشان دادن عظمت شخصیت امیرمومنان(ع) ترک بر می دارد.

وی ادامه داد: به رغم کتمان شخصیت والای امام علی(ع) از سوی دشمنان آن حضرت، عشق و دلداگی به امیرمومنان(ع) فراگیر تر می شود.

آیت الله محقق بهشتی دوران حکومت امیرمومنان(ع) را دوران ابتلای جامعه به فتنه بیان کرد و گفت: انحراف دوران بعد از رحلت پیامبر(ص) موجب شد که زمینه های فتنه های بزرگ در دوران مولای متقیان ایجاد شود و بسیاری از صحابه و بزرگان دین در دام این فتنه ها گرفتار شوند.

وی یکی از نمونه های گرفتار شدن در دام فتنه را زبیر بیان کرد و افزود: شدت علاقه زبیر به امیرمومنان(ع) آنچنان بود که حتی ایشان از جان خود بیشتر دوست می داشت اما گرفتار شدن در دام اشرافیت او را از دامن ولایت دور کرد.

استاد حوزه علمیه تاریخ را پر از عبرت دانست و تاکید کرد: تنها کسانی می توانند از دام فتنه های کوچک و بزرگ رهایی یابند که یک لحظه خود را از دامن ولایت دور نسازند.

وی ادامه داد: در طول بعد از انقلاب هم شاهد ریزش افرادی بودیم که همراه کنار امام و مقام معظم رهبری بودند اما تمکین کامل نکردن از دستورات ولایت موجب عدم عاقبت بخیری برای آن ها شد.

آیت الله محقق بهشتی با اشاره به هجمه های گسترده دشمنان علیه مبانی اسلام ناب، تصریح کرد: دشمن امروز بیدارتر و هوشیارتر سلاح به دست، مترصد ضربه زدن به ما است اما ما با وجود نیروهای آماده حضور در صحنه واهمه نداریم بلکه نگرانی ما از چهره های منافق خطرناک فتنه گر داخلی است.

وی با بیان گذری از زندگی ابن ملجم و ارتباط گذشته او با امام علی(ع)، افزود: ابن ملجم دو سال از زندگی خود در کنار مولای متقیان به سر برد اما دنیا طلبی و هوای نفس شیطانی او را به سمت به شهادت رساندن امام امت و ولی خدا برد.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که دنیاطلبی آفت بزرگی است، گفت: گم شدن انسان در غبار فتنه ها موجب عدم تشخیص راه حق از باطل می شود و به دره نابودی سقوط می کند.

وی یکی از علت های اصلی صف آرایی دشمنان علیه انقلاب اسلامی را تاکید این نظام برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) بیان و خاطرنشان کرد: حوادث منطقه و جهانی شدن جبهه مقاومت نوید بخش نزدیک بودن ظهور امام عصر(عج) است و ما امیدوار به اتصال این انقلاب به انقلاب بزرگ جهانی امام زمان(عج) هستیم.

آیت الله محقق بهشتی تقویت ایمان و شهادت طلبی را از ویژگی های یاری کنندگان امام عصر(عج) بیان کرد و ادامه داد: اطاعت از ولی فقیه در حقیقت تمرین ولایت مداری ما برای گردن نهادن به فرمان امام زمان(عج) است و باید قدردان این نعمت بزرگ بود.

وی تصریح کرد: وجود ولایت فقیه امروز امنیت را برای این کشور به ارمغان آورده است و اگر مردم عراق حضرت آیت الله سیستانی را به عنوان ولی فقیه باور داشتند، به مصیبت های امروز دچار نمی شدند./202/1313/ب1

ارسال نظرات