۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۵۰۵۳۱۰
حجت الاسلام یحیی کمال تأکید کرد؛

استفاده از تمامی ظرفیت ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی تأکید کرد.
یحیی کمال

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی شهرستان هشتگرد با حضور حجت الاسلام یحیی کمال مدیر کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین کمال در این جلسه که با حضور معاون فرمانداری و مسؤولین ادارات ونهادهای شهرستان هشتگرد تشکیل شد طی سخنانی ضمن ضرورت و اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی کشور به ویژه استان البرز و شهرستان هشتگرد و ضرورت برنامه ریزی کاربردی و عملیاتی پیشگیری ومقابله با آسیب ها ی اجتماعی از طریق بسیج و مشارکت همه ظرفیت ها ی ادارات ونهادهای شهرستان به بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی و آمادگی این دفتر در جهت همکاری با نهادهای شهرستان پرداخت.
وی همچنین با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری درباره مقابله با آسیب های اجتماعی افزود: بر همه ما فرض و تکلیف است تا تمامی امکانات و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری موجود در نهادهای مرتبط را تجمیع و با تشکیل یک جبهه فرهنگی واحد در شهرستان برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی شهرستان برنامه عملیاتی و کاربردی  را تهیه و به اجرا در آوریم.
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن اعلام آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه اعزام کارشناسان، مشاوران و مبلغان متخصص در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نیز آموزش عناصر فرهنگی و گروه های مرجع و تؤثیر گزار شهرستان ابراز امیدواری کرد که ادارات ونهادهای فرهنگی شهرستان در خصوص  تحقق برنامه ها مشارکت جدی داشته باشند.
وی با توجه به آمار آسیب های اجتماعی در شهرستان سه موضوع اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی را از مهمترین آسیب های شهرستان برشمرد و برنامه ریزی در جهت پیشگیری و مقابله با دو آسیب اعتیاد و طلاق را به عنوان گام نخست خواستار شد.
گفتنی است استان البرز یکی از ۵ استان تهران، قم، کرمانشاه، خوزستان و البرز است که در موضوع پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی، برخی از نقاط آن به عنوان پایلوت فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی و نهادها، ادارات و سازمان های محلی قرار گرفته و فعالیت تبلیغ تخصصی و اموزش های پیشگیرانه برای عناصر تاثیرگذار، گروه های مرجع و مخاطبان در معرض آسیب به اجرا در می آید./۸۷۲/د
۱۰۲/ی

ارسال نظرات