۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۰۵۳۳۶
حجت الاسلام پناهیان:

ولایت‌مداری شرط قبولی عمل و نظر خداوند به انسان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: چون خداوند متعال ولیّ خود را به گونه‌ای خاص دوست دارد، می‌فرماید هر که می‌خواهد در مسیر بندگی قرار بگیرد، باید ولیّ مرا نیز دوست داشته باشد.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که شب گذشته در حسینیه آیت الله حق‌شناس برگزار شد، گفت: ولایت شرط قبولی عمل و شرط نگاه خداوند متعال به انسان است؛ به این معنا که مسیر کمال و سعادت یک انسان یا یک جامعه مسیر مشخصی است که ربطی با ولایت مداری ندارد ولی چون خداوند متعال ولیّ خود را به گونه‌ای خاص دوست دارد، می‌فرماید هر که می‌خواهد در این مسیر قرار بگیرد، باید ولیّ مرا نیز دوست داشته باشد.

وی در ادامه افزود: رابطه ولایت‌مداری و سعادت انسان مثل این است که یک شخص ماشین و گواهینامه داشته باشد ولی بیمه که شرط رانندگی در جاده‌ها است را نداشته باشد.‌ بیمه اگر شرطی برای رانندگی باشد، با ماهیت آن که ربطی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: جایگاه ولایت در سعادتمندی یک انسان مثل بیمه نامه است که با وجود اخلاق نیک، انفاق، عبادت، بندگی، سجده به درگاه خداوند و قرآن خواندن، اگر ولایت که مصداق بیمه نامه در رانندگی است را نداشته باشیم، خداوند اعمال ما را نمی‌پذیرد.

وی همچنین اظهار داشت: صحیح است که ولایت شرط قبولی عمل است ولی نمی‌توان گفت ربطی به ماهیت خوب بودن، بندگی، اخلاق و قدم‌های اساسی برای سعادت فرد و جامعه ندارد؛ این طرز تلقی نا صحیحی است که خود به خود یک تلقی سکولار از دین را ارائه می‌دهد و به دنبال خود آثار زیان‌بار زیادی دارد.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: حقیقت اخلاق، ولایت مداری است اگر کسی ولایت‌مداری نداشته باشد، اصلا اخلاق ندارد. اصل بندگی و اصل اخلاق، ولایت‌مداری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نپذیرفتن ولایت مانند این است که کسی از خلبانی و اصول و فنون آن علمی ندارد و فقط لباس و ژست آن را داشته باشد، در چنین شرایطی به عنوان کلّاش محسوب می‌شود. همین‌طور کسی که ولایت نداشته باشد، کلّاش است و جایگاه او جهنم است‌./202/966/ب1

ارسال نظرات